- Home
- Cultură-Media
- BRUXELLES, (11.09.2009, 15:39)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Scădere istorică a veniturilor din publicitate pentru presa scrisă din UE
Presa scrisă din Uniunea Europeană a înregistrat cea mai mare scădere a veniturilor din publicitate din istoria sa în ultimele două luni, cele mai grav afectate fiind publicaţiile din Europa Centrală şi de Est, informează EurActiv.com.
15 afișări
Scădere istorică a veniturilor din publicitate pentru presa scrisă din UE (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)
În lunile iulie şi august, veniturile din publicitate ale ziarelor din Europa au fost în declin, înregistrând scăderi între 20% şi 50%, în funcţie de regiune, potrivit datelor colectate de ENPA (European Newspaper Publishers' Association). Este vorba de o scădere istorică, cea mai mare de până acum, motiv pentru care publisherii cer Uniunii Europene să nu schimbe regulile din domeniul drepturilor de autor, măsură sugerată în cursul acestei săptămâni de Comisia Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Are Europa nevoie de arme nucleare? Macron e gata „să deschidă o dezbatere” privind apărarea solului european
-
Delegaţie Hamas, aşteptată luni la Cairo pentru discuţii privind încetarea focului în Gaza
-
Biden a discutat duminică cu Netanyahu
-
Prinţul Paul al României prins în Malta. Proceduri de extrădare în curs
"Cele mai grav afectate regiuni au fost Europa Centrală şi de Est. Ziarele din ţări precum Polonia, Ungaria şi Cehia au înregistrat o scădere de 50% a veniturilor din publicitate", a declarat Valtteri Niiranen, Directorul Executiv al ENPA. "În Europa de Nord, veniturile au scăzut cu 20%, iar în Europa de Sud cu 35%", a adăugat el.
Pe lângă scăderea bugetelor de promovare, publicaţiile resimt şi reorientarea unui număr mare de cititori către online. Astfel, multe platforme web atrag acum bugete de publicitate care, anterior, reprezentau cea mai mare sursă de venit pentru ziare.
Pentru a evita şi alte pierderi viitoare, publisherii cer Comisiei Europene să păstreze legislaţia în domeniul drepturilor de autor fără modificări.
"Nu este momentul să ni se tragă preşul de sub picioare prin schimbarea legii drepturilor de autor exact în momentul în care suntem mai vulnerabili ca oricând", a spus Angela Mills, director executiv al European Publishers' Council.
Apelul publisherilor europeni nu pare însă a fi receptat de Comisie. În cursul acestei săptămâni, Charlie McCreevy, comisar european pentru Piaţa Internă, şi Viviane Reding, comisar european pentru Societate Informaţională şi Media, au anunţat, într-o declaraţie comună, intenţia de a susţine reformarea sistemului "fragmentat" al drepturilor de autor în Uniunea Europeană. Anunţul a fost făcut la audierea publică ţinută de reprezentanţii Uniunii Europene în vederea dezbaterii controversatului proiect Google de a digitaliza cărţi. Comisarii şi-au dat acordul pentru proiectul Google Books şi au promis să "modernizeze" regulamentul drepturilor de autor pentru a stimula şi dezvoltarea altor iniţiative similare.
"O posibilă schimbare în legislaţia europeană în favoarea altor părţi interesate precum Google ar reprezenta o ameninţare directă la capacitatea de supravieţuire a presei scrise", au spus oficialii ENPA şi cei ai FAEP (the Federation of European Magazines), într-o declaraţie dată publicităţii după întâlnirea dintre preşedinţii asociaţiilor şi Viviane Reding.
Google este ţinta atacurilor publisherilor europeni atât din cauza proiectului de digitalizare a cărţilor, pentru serviciul său de ştiri online (Google News), dar mai ales pentru că domină piaţa de publicitate online globală.
Citește pe alephnews.ro: Serviciile secrete ale SUA spun că Putin nu a ordonat uciderea lui Navalnîi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BOMBĂ la Survivor! Cum a TRIŞAT Iancu Sterp cu ajutorul fratelui său! Descalificat înainte de finală?!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe