- Home
- Economic
- (22.05.2022, 06:24)
- Mircea Nica
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ce soluţii propun bancherii pentru cei ce nu pot plăti ratele: negocierea ratei, rescadenţare, reeşalonare, chiar suspendarea ratelor
Soluţiile propuse de bancheri pentru clienţii care anticipează că vor avea problemele la plata ratelor este de a începe un dialog cu banca, iar ulterior se poate negocia rata, se poate veni cu o rescadenţare sau reeşalonare, eventual şi suspendarea ratelor, au spus reprezentanţi ai băncilor în cadrul unor interviuri pentru Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), scrie ZF.
354 afișări
Ce soluţii propun bancherii pentru cei ce nu pot plăti ratele: negocierea ratei, rescadenţare, reeşalonare, chiar suspendarea ratelor
Soluţiile propuse de bancheri pentru clienţii care anticipează că vor avea problemele la plata ratelor este de a începe un dialog cu banca, iar ulterior se poate negocia rata, se poate veni cu o rescadenţare sau reeşalonare, eventual şi suspendarea ratelor, au spus reprezentanţi ai băncilor în cadrul unor interviuri pentru Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).
“În secunda în care consumatorul nu mai poate, din diverse motive, să continue rambursarea creditului în condiţiile asumate la semnarea contractului, ideal ar fi să vină către bancă şi să spună: am această problemă! Noi vom găsim soluţii: negocierea ratei, rescadenţare, reeşalonare, suspendarea ratelor. Cea mai bună prevenţie este să te gândeşti dacă pasul pe care îl faci astăzi este sustenabil, pe ce perioadă este sustenabil şi care sunt factorii pe care nu-i poţi controla. De exemplu, inflaţia. Sau că după doi ani de pandemie ne aflăm la graniţa unui conflict armat! Nu avem cum să controlăm aceste lucruri, dar ne afectează şi trebuie să avem un răspuns la ele”, a explicat Roxana Maria Hidan, vicepreşedinte al OTP Bank.
ULTIMELE ȘTIRI
-
De 1 Mai sărbătorești „Armindenul”. Ce semnificație are sărbătoarea populară
-
Războiul din Ucraina, ziua 798. Noi bombardamente ruseşti în Odesa. Cel puţin trei ucraineni au murit / Răspunsul Ucrainei: Kievul a lansat miercuri dimineaţa atacuri cu drone asupra mai multor regiuni ruseşti / Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Iată când ar putea va fi deschis drumul
Din perspectiva soluţiilor, Dana Dima, vicepreşedinte al BCR, este de părere că timpul este foarte importat, iar dacă aceste cazuri, în care clienţii nu mai pot plăti ratele, ajung în instană, timpii de soluţionare sunt foarte lungi.
“Timpul este foarte important, însă în instanţă timpii de soluţionare sunt foarte lungi, fapt care vine în contradicţie cu nevoia imediată de găsire a unei rezolvări la o problemă financiară. Avem peste 1.000 de negocieri purtate în cadrul CSALB, procesul s-a îmbunătăţit de la un an la altul şi am devenit mult mai eficienţi. Mesajul pe care îl transmit consumatorilor este că, indiferent dacă există sau nu o fluctuaţie vizibilă în veniturile pe care le au în prezent, dar anticipează că va urma o perioadă de acest gen, este bine să anunţe banca, să intre în dialog cu noi, direct sau prin intermediul CSALB”, a spus Dana Dima.
În ceea ce priveşte vicepreşedintele Raiffeisen Bank, Vladimir Kalinov, este de acord privind timpul lung al instanţelor şi este de părere că acestea pot fi evitate prin dialog.
“Dacă ne uităm la calendarul instanţelor, orice caz care intră acolo este luat în discuţie după un an sau doi, timp în care ambele părţi au de pierdut. Vorbim de bani, de timp, vorbim de emoţii şi nervi. Lucruri care pot fi evitate. Dialogul care se face prin intermediul CSALB are un rol foarte important, tocmai pentru că promovează această practică a dialogului în societate. În alte ţări doar cazurile complicate ajung în instanţă, cazuri care nu pot fi judecate altfel. Există acest mit că banca pândeşte şi aşteaptă ca un client să aibă probleme ca să îi ia casa. Nu, noi nu suntem o instituţie care se ocupă cu imobilele şi nici nu suntem interesaţi să devenim”, a spus Vladimir Kalinov.
Pentru a evita executări silite sau alte probleme care pot să apară în cazul în care clienţii nu reuşesc să mai plătească rata, banca poate deschide, la cererea clientului, dosare de restructurare pentru consumatorii care întâmpină probleme în derularea contractelor, a explicat Virginia, Oţel, director în cadrul Garanti BBVA.
“Interesul băncii este să găsească soluţii pentru consumatorii care apelează la noi direct sau prin intermediul CSALB. Nu ne dorim să ajungem la executări silite, cu atât mai mult cu cât această perioadă este una dificilă şi dorim să o depăşim cu bine, împreună cu clienţii noştri. Banca poate deschide, la cererea clientului, dosare de restructurare pentru consumatorii care întâmpină probleme în derularea contractelor şi putem oferi perioade de graţie în plata ratelor. De fapt, încercăm să răspundem personalizat, în funcţie de problema cu care se confruntă fiecare client. Altfel, dacă standardizezi prea mult, este greu să răspunzi unor nevoi specific”, a spus Virginia Oţel.
Citește pe alephnews.ro: Membrii Senedd din Țara Galilor vor o lege pentru incriminarea minciunii politicienilor. Sociolog: „Mă îndoiesc că acest proiect va avea succes”
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Patru români și-au făcut gaură în buget, după o masă pe litoral de 1 Mai! Câți bani au scos din buzunar la un restaurant din Portul Tomis
CANCAN.RO
Profesorul Vlad Ciurea, avertisment de 1 Mai! Carnea care ne face RĂU: „Marele dușman sunt…”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe