- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (09.10.2014, 10:30)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Consultantul la realizarea Master Planului, penalizat de CNADNR. Rigolele betonate blochează accesul în curţi pe un drum naţional
CNADNR a anunţat că a penalizat AECOM SRL, în calitate de proiectant şi consultant la reabilitarea DN 76, dintre Deva de Oradea, precum şi pe constructorul lucrării, Selina, din cauza unor probleme reclamate de localnicii comunelor Vălişoara şi Şoimuş privind blocarea acestora la proprietăţi.
1118 afișări
Consultantul la realizarea Master Planului, penalizat de CNADNR la reabilitarea unui drum naţional (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Zidul despre care câţiva localnici afirmă că le blochează accesul în propriile curţi, reprezintă, de fapt, rigolele betonate de colectare a apelor pluviale din faţa acestor curţi. Aceste rigole betonate nu vor rămâne la actualul nivel de înălţime, lucrarea aflându-se în prezent în desfăşurare, iar acesta este doar un stadiu intermediar al lucrării de reabilitare. Atât constructorul - SC Selina SRL, cât şi consultantul - SC AECOM SRL au discutat în repetate rânduri cu localnicii din această zonă, informându-i periodic în scris (prin fluturaşi) cât şi prin consultări publice cu autorităţile publice locale, despre inconvenientele care urmau să apară pe parcursul desfăşurării acestei lucrări de modernizare a drumului naţional DN 76. Mai mult, cetăţenii acestor localităţi au înţeles şi au acceptat verbal soluţii provizorii de acces care vor fi asigurate în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de o săptămână", precizează CNADNR, reacţia venind în urma unui reportaj difuzat de presa centrală.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Shakira numește monogamia o „utopie”. Ce spune cântăreața la doi ani de la despărțirea de Piqué
-
Dronele Institutului de Fizică a Pământului monitorizează zona surpării din Slănic
-
A ordonat Putin uciderea lui Navalnîi? Iată ce arată evaluarea agenţiilor de informaţii americane
-
Mare economist maghiar: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România!"
CNADNR precizează că pentru această perioadă de o săptămână, constructorul va fi obligat să asigure intervenţia operativă cu utilaje la solicitarea autorităţilor locale sau a cetăţenilor, în caz de urgenţe medicale, incendii precum şi alte situaţii de urgenţă care pot apărea la proprietăţile situate pe sectoarele de drum afectate de lucrarea de reabilitare.
Citeşte şi:
Rus: Master Planul general de Transport este rezultatul unei analize ”absolut ştiinţifice”. Ce lucrări se vor face în România în perioada 2014-2030 - HARTA
Citeşte şi:
Dezbaterea Master Planului de transport: Autostrada Sibiu-Piteşti, solicitată insistent. Rus nu o exlude, dar după 2020
În acest sens, începând de joi, cetăţenii din cele două comune vor primi informaţii referitoare la persoana şi datele de contact la care pot apela, dacă se află în oricare din situaţiile prezentate anterior.
CNADNR precizează că prin managementul traficului, şi contractual, constructorul avea reponsabilităţi în ceea ce priveşte obligativitatea asigurării acceselor provizorii la proprietăţi, cerinţă nerespectată în totalitate.
În urma analizei situaţiei create, CNADNR a decis impunerea de penalităţi AECOM, în calitate de consultant şi proiectant al lucrării, dar şi constructorului Selina, precum şi constituirea unei comisii disciplinare pentru verificarea îndeplinirii sarcinilor de serviciu a celor care asigură managementului de proiect.
Totodată pentru evitarea unor situaţii similare, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a emis o decizie prin care stabileşte obligaţia managementului de proiect de a verifica impactul lucrărilor de construcţie asupra locuitorilor localităţilor afectate şi de a propune un set de măsuri de atenuare a acestuia şi de a le implementa împreună cu Constructorul, precum şi întocmirea unui plan de comunicare publică de către constructor referitor la lucrări şi la impactul acestora, cu responsabilităţi şi termene clare.
Totodată, şeful CNADNR a decis obligativitatea constructorului de a avea utilaje şi echipamente specializate pentru intervenţie şi sprijin în cazuri de urgenţă.
Compania americană AECOM este consultantul statului român pentru realizarea Master Planului, în baza unui contract de 9,5 milioane lei fără TVA, atribuit în 2012.
Master Planul General de Transport este un document strategic în baza căruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.
Citește pe alephnews.ro: Cum să-ți stimulezi metabolismul? 5 moduri simple pentru a accelera pierderea de grăsime
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe