- Home
- Externe
- ROMA, (12.01.2013, 16:47)
- Iuliana Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Principalele evenimente de la naufragiul navei Costa Concordiei şi până în prezent
Costa Concordia, o navă de croazieră gigantică, a naufragiat la 13 ianuarie 2012 în apropiere de insula italiană Giglio, provocând moartea a 32 de persoane, dar epava ei zace şi în prezent, la un an de la tragedie, în faţa portului, relatează AFP, care prezintă o cronologie a faptelor.
294 afișări
Principalele evenimente de la naufragiul navei Costa Concordiei şi până în prezent (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
- 13 ianuarie 2012: Costa Concordia, care transporta 4.229 de persoane, dintre care peste 3.200 de turişti, se loveşte de o stâncă la aproximativ 300 de metri de insula Giglio, în Toscana. Nava, care s-a apropiat de insulă pentru o paradă nocturnă, a eşuat la mai puţin de 50 de metri de ţărm.
În timp ce echipa comandamentului a minimizat accidentul, s-au declanşat operaţiunile de salvare. Procedura de evacuare a început la o oră după coliziune. Catastrofa s-a soldat cu 32 de morţi, două persoane fiind date dispărute.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Statele Unite cer Qatarului să expulzeze conducerea politică a Hamas, dacă refuză încetarea focului
-
Hristos a Înviat! Paştele, cea mai importantă sărbătoare a creştinătăţii. Istoric al sărbătorii
-
Rusia a emis un mandat de arestare pe numele lui Zelenski. Reacţia Ucrainei
-
Mesajul socialiştilor europeni faţă de conservatorii Ursulei von der Leyen: Nu lucraţi cu extrema dreaptă
- 14 ianuarie: Comandantul navei, Francesco Schettino, este plasat în detenţie la Grosseto (centru), fiind acuzat de omucidere multiplă din culpă, naufragiu şi abandonarea navei. Secundul său, Ciro Ambrosio, este urmărit pentru aceleaşi fapte.
- 15 ianuarie: Costa Crociere, compania italiană proprietară a pachebotului, îl acuză pe comandant că a comis "erori", atât în traiectoria urmată de navă, cât şi în gestionarea situaţiei de urgenţă.
- 17 ianuarie: Francesco Schettino este consemnat la domiciliu în Meta di Sorrento, la sud de Napoli.
Primele plângeri împotriva Costa. Sunt deschise proceduri judiciare în mai multe ţări (Italia, Franţa, Statele Unite).
- 27 ianuarie: Acord între compania de croaziere şi o asociaţie de pasageri, care prevede despăgubiri forfetare de 11.000 de euro de persoană, plus cheltuieli. În octombrie, Costa anunţă că dintre cei 3.050 de pasageri care nu au suferit nicio problemă fizică, "aproximativ 67 la sută au acceptat despăgubirea propusă".
- Februarie: Sunt pompate 2.400 de tone carburant pentru a se evita o maree neagră.
Şapte angajaţi ai companiei, dintre care un vicepreşedinte executiv, Manfred Ursprunger, şi şeful unităţii de criză Roberto Ferrarini, sunt urmăriţi pentru omucidere din culpă, naufragiu şi lipsă de comunicare cu autorităţile maritime.
- Martie: Prima rundă judiciară în faţa tribunalului din Grosseto.
- Mai: Lansarea proiectului de ridicare a epavei, prevăzută pentru februarie 2013. Operaţiunea a fost amânată cu cel puţin şase luni.
- Iulie: Comandantul Schettino este supravegheat la domiciliu. El este concediat de companie.
- Septembrie: Un raport al experţilor dezvăluie eşecul Costa de a gestiona naufragiul, în special prin subevaluarea gravităţii accidentului. Responsabilitatea principală îi revine totuşi căpitanului.
- Octombrie: Serie de audieri preliminare destinate stabilirii circumstanţelor naufragiului, în vederea unui proces aşteptat cel mai devreme în 2013.
Căpitanul Schettino intentează o acţiune împotriva Costa pentru a cere reintegrarea sa.
- Ianuarie 2013: După un an de anchetă, magistraţii se pregătesc să ceară trimiterea în judecată a opt persoane, între care ofiţeri ai navei şi lideri ai Costa Crociere. Epava pachebotului zace în continuare în faţa portului Giglio.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Giulgiul din Torino, în care a fost înfășurat Mântuitorul, este autentic și are 2000 de ani
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: Un an de la naufragiul Costa Concordia: Familiile victimelor şi supravieţuitorii comemorează duminică tragicul eveniment
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Cum a reuşit o tânără să construiască o afacere cu care face milioane de dolari şi unde lucrează doar trei ore pe săptămână cu mai puţini bani de cât dau unii pe o pereche de pantofi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut o relație extraconjugală și că are un copil cu un manechin!
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:42
-
astăzi, 08:24
Ion Cristoiu: 1946: Cum trebuie să fie caii pe care urmează să-i predăm ruşilor