- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (23.04.2013, 19:04)
- Roxana Alexe
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Bucureştiul ar putea avea o linie de transport suspendată
Bucureştiul a fost invitat să aplice la un proiect cu fonduri europene ce presupune realizarea unui sistem de transport suspendat, cu telecabine, potrivit unui proiect de hotărâre, ce va fi discutat vineri de consilierii municipali.
1102 afișări
Bucureştiul ar putea avea o linie de transport suspendată (Imagine: Silviu Matei/Mediafax foto)
Potrivit directorului Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti, Ion Dedu, municipalitatea a primit, în luna februarie, de la compania Overland Transport Systems (OTS) din Anglia, urmare a unei recomandări a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitaţia de a participa la proiectul "Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate".
Astfel, Municipiul Bucureşti a fost invitat să aplice pentru fonduri europene în vederea realizarii sistem de transport suspendat, ce are capacitatea sa transfere un mare număr de călători în interiorul şi împrejurul oraşului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
-
La 93 de ani, Warren Buffett se pregăteşte să predea cheile imperiului
-
Guvernul nipon transmite SUA că remarca lui Biden privind xenofobia din Japonia este regretabilă
-
Punctul de trecere a frontierei Rafah a fost închis din cauza prezenţei tancurilor israeliene
"Proiectul, aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti, oferă municipalităţii posibilitatea de a participa la selecţia organizată la Bruxelles, implementarea acestuia fiind condiţionată de decizia reprezentanţilor de la Bruxelles. Dacă Bucureştiul va fi selectat pentru implementarea proiectului, municipalitatea va aplica pentru obţinerea finanţării puse la dispoziţie de Uniunea Europeană", a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, Ion Dedu.
Alături de Bucureşti, alte trei oraşe au fost propuse pentru implementarea acestui proiect, respectiv Cluj-Napoca, Budapesta şi Chişinău.
Proiectul pilot are în vedere un traseu pe o distanţă de maxim 10 kilometri. Cabinele vor putea să transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile şi o persoană, maxim două. Greutatea maximă ce va putea fi transportată este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50 de kilometri pe oră, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers - de aproximativ 5.000 de persoane.
"Ţinând cont de faptul că reţeaua este în dezvoltare, ea va oferi o varietate de destinaţii pe măsură ce avansează, dar în comparaţie cu traficul rutier urban pe căile suspendate se va rula neîntrerupt către staţia de destinaţie aleasă. Sistemul va fi proiectat la cele mai înalte standarde de siguranţă şi va fi rapid, confortabil şi energo-eficient (sistem electric)", se arată în raportul de specialitate al proiectului de hotărâre.
Telecabinele vor utiliza o sursă electrică externă, acestea urmând să se succeadă la o distanţă de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.
"Selecţia destinaţiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoaşterea vocii", se mai arată în document.
Potrivit lui Dedu, linia - traseu va fi parte a unei reţele urbane înscrise într-un areal situat de-a lungul şi deasupra străzilor şi cursurilor de ape, la o înălţime medie de 10 - 15 metri de la nivelul solului.
Liniile - traseu se ramnifică şi coboară în zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces uşor, fie de la nivelul străzii ce are corespondent traseul, fie în incinta marilor centre comerciale, a gărilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte pucte pe care municipalitatea le va stabili.
"OTS va completa sistemele de transport urban existente şi va funcţiona de-a lungul liniilor de cale ferată, tramvaie, autobuze, furnizând schimburi intermodale, ca în cazul transferului de la un sistem de transport la altul", se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Dacă proiectul va fi votat de consilierii generali, municipalitatea va aplica pentru obţinerea fondurilor, urmând să primească un răspuns în luna iunie 2013.
Citește pe alephnews.ro: Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a unuia dintre cei mai bogați români, la 67 de ani, după numeroasele operații estetice! Caută tinerețea veșnică și atenția femeilor frumoase
PROSPORT.RO
Meteorologii Accuweather anunță o vară ciudată în România. Temperaturi anormale în București
CANCAN.RO
Facturi mai mari la curent. Cu cât se SCUMPEȘTE energia electrică în noua ofertă a Hidroelectrica și de ce
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:55
Aproape 160.000 de apeluri la 112, preluate de STS în minivacanţă
-
astăzi, 14:53