Nava Flaminia va pleca din Portul Constanţa spre Danemarca, nu către Grecia cum se anunţase iniţial

Nava portcontainer Flaminia, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, va părăsi Portul Constanţa, vineri seară, urmând să ajungă într-un port din Danemarca, pentru a fi decontaminată, şi nu din Grecia cum se anunţase iniţial.

119 afișări
Imaginea articolului Nava Flaminia va pleca din Portul Constanţa spre Danemarca, nu către Grecia cum se anunţase iniţial

Nava Flaminia va pleca din Portul Constanţa spre Danemarca, nu către Grecia cum se anunţase iniţial (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)

Potrivit prefectului judeţului Constanţa, Eugen Bola, nava Flaminia, sub pavilion german, va părăsi, vineri seară, dana 39 a Portului Constanţa, cu destinaţia Danemarca, după ce a primit toate avizele necesare în acest sens.

"Nava a primit toare avizele necesare plecării, nu există probleme din acest punct de vedere. După ce se decontaminează se va întoarce la Şantierul naval din Mangalia. Noi preconizăm că se întoarce prin ianuarie - februarie", a precizat Eugen Bola.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de joi a avut loc şi o schimbare de echipaj, cinci dintre marinari părăsind vasul, locul lor fiind luat de alţi şase.

"Autorităţile portuare, cei de la Căpitănia Zonală, au fost anunţaţi că cinci marinari au plecat, pentru că le-a expirat contractul, dar au venit alţi şase", a mai spus prefectul judeţului Constanţa.

Directorul Căpitănie Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, a precizat că vasul urmează să părăsească Portul Constanţa până în jurul orei 20.00, destinaţia finală fiind un port din Danemarca.

În 21 octombrie, autorităţile constănţene anunţau că nava Flaminia va părăsi Portul Constanţa, unde a acostat în mai, urmând să ajungă, cel mai probabil, într-un port din Grecia pentru a fi decontaminată, după ce soluţiile propuse de partea română în acest sens nu au fost acceptate.

Prefectul preciza că este vorba despre o decizie economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, a ales să mute nava cu totul.

El mai spunea că până în prezent de pe navă au fost descărcate puţin peste 2.000 de tone de deşeuri, "pentru că s-a acordat o atenţie sporită măsurilor de securitate în muncă şi s-a lucrat într-un ritm mai puţin alert". Este vorba despre deşeu metalic, care rămâne aici pentru valorificare.

La rândul lor, reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) spuneau că operaţiunile de descărcare de pe navă au fost sistate şi se aşteaptă ca armatorul să depună actele necesare astfel încât vasul să poată părăsi România.

În 30 octombrie, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, spunea că mai mulţi marinari filipinezi de la bordul vasului Flaminia refuză să plece odată cu nava şi vor să ceară repatrierea, temându-se pentru viaţa lor, din cauza stării precare în care se află vasul.

În luna iulie, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, declara că reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas. El preciza că autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal" şi care vor trebui să fie preluate de către statul german.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat în luna mai în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici