- Home
- Social
- CONSTANŢA, (01.11.2013, 18:21)
- Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Nava Flaminia va pleca din Portul Constanţa spre Danemarca, nu către Grecia cum se anunţase iniţial
Nava portcontainer Flaminia, distrusă parţial în urma unui incendiu anul trecut, va părăsi Portul Constanţa, vineri seară, urmând să ajungă într-un port din Danemarca, pentru a fi decontaminată, şi nu din Grecia cum se anunţase iniţial.
119 afișări
Nava Flaminia va pleca din Portul Constanţa spre Danemarca, nu către Grecia cum se anunţase iniţial (Imagine: Cristi Cimpoes/Mediafax Foto)
Potrivit prefectului judeţului Constanţa, Eugen Bola, nava Flaminia, sub pavilion german, va părăsi, vineri seară, dana 39 a Portului Constanţa, cu destinaţia Danemarca, după ce a primit toate avizele necesare în acest sens.
"Nava a primit toare avizele necesare plecării, nu există probleme din acest punct de vedere. După ce se decontaminează se va întoarce la Şantierul naval din Mangalia. Noi preconizăm că se întoarce prin ianuarie - februarie", a precizat Eugen Bola.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Fosta spioană KGB care seducea bărbați de dragul guvernului rus face noi dezvăluiri la un podcast american
-
Grupurile rivale palestiniene Hamas şi Fatah au negociat împăcarea la Beijing
-
Incident la metroul din Londra. Martorii spun că mai mulţi oameni au fost înjunghiaţi
-
USR: PSD şi PNL au votat împotriva implementării reţetei electronice
Potrivit acestuia, în cursul zilei de joi a avut loc şi o schimbare de echipaj, cinci dintre marinari părăsind vasul, locul lor fiind luat de alţi şase.
"Autorităţile portuare, cei de la Căpitănia Zonală, au fost anunţaţi că cinci marinari au plecat, pentru că le-a expirat contractul, dar au venit alţi şase", a mai spus prefectul judeţului Constanţa.
Directorul Căpitănie Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, a precizat că vasul urmează să părăsească Portul Constanţa până în jurul orei 20.00, destinaţia finală fiind un port din Danemarca.
În 21 octombrie, autorităţile constănţene anunţau că nava Flaminia va părăsi Portul Constanţa, unde a acostat în mai, urmând să ajungă, cel mai probabil, într-un port din Grecia pentru a fi decontaminată, după ce soluţiile propuse de partea română în acest sens nu au fost acceptate.
Citeşte şi:
Nava Flaminia va părăsi Portul Constanţa, urmând să ajungă în Grecia pentru a fi decontaminată
Prefectul preciza că este vorba despre o decizie economică, armatorul alegând soluţia cea mai ieftină, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate şi care ar fi trebuit să se întoarcă în Germania. Astfel, în loc să ducă aceste deşeuri în Gemania cu alte mijloace de transport, a ales să mute nava cu totul.
El mai spunea că până în prezent de pe navă au fost descărcate puţin peste 2.000 de tone de deşeuri, "pentru că s-a acordat o atenţie sporită măsurilor de securitate în muncă şi s-a lucrat într-un ritm mai puţin alert". Este vorba despre deşeu metalic, care rămâne aici pentru valorificare.
La rândul lor, reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) spuneau că operaţiunile de descărcare de pe navă au fost sistate şi se aşteaptă ca armatorul să depună actele necesare astfel încât vasul să poată părăsi România.
În 30 octombrie, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, spunea că mai mulţi marinari filipinezi de la bordul vasului Flaminia refuză să plece odată cu nava şi vor să ceară repatrierea, temându-se pentru viaţa lor, din cauza stării precare în care se află vasul.
Citeşte şi:
Marinari de pe Flaminia refuză să plece din Portul Constanţa din cauza stării precare a navei
În luna iulie, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, declara că reprezentanţii firmei care operează nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas. El preciza că autorităţile române nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat "import ilegal" şi care vor trebui să fie preluate de către statul german.
Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat în luna mai în Portul Constanţa, aşteptând aprobări de la autorităţile române pentru a fi decontaminată de deşeuri periculoase şi reparată la Şantierul Maval Daewoo din Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012.
Citește pe alephnews.ro: Preotul A.I. și-a luat rolul prea în serios. „Părintele Justin” a fost retrogradat, după ce a spus că poți să botezi un copil în Gatorade
Citește pe www.zf.ro: Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Citește pe www.zf.ro: Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
SUA: 5 unități israeliene au comis încălcări ale drepturilor omului înainte de izbucnirea războiului din Gaza. Washingtonul este principalul susținător militar al Israelului
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Câți lei a dat un client, pentru o simplă CEAPĂ, într-un restaurant din Iași: „Unic în România”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe