Oprescu: Lucrările la inelul median care face legătura Colentina-Pantelimon, terminate în câteva luni

Lucrările la inelul median de circulaţie care face legătura între cartierele Colentina şi Pantelimon, inclusiv pasajul peste calea ferată, ar putea fi încheiate în câteva luni, a spus, sâmbătă, primarul Capitalei Sorin Oprescu, precizând că patru ani construcţia a fost blocată din cauza unor procese.

760 afișări
Imaginea articolului Oprescu: Lucrările la inelul median care face legătura Colentina-Pantelimon, terminate în câteva luni

Sorin Oprescu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Problemele juridice nu mai sunt, exproprierile sunt făcute, trimitem banii oamenilor", a declarat Sorin Oprescu, după ce a verificat stadiul lucrărilor la "străpungerea strada Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău", inclusiv pasajul suprateran peste calea ferată.

Primarul general al Capitalei a precizat că şantierul este "o dovadă a restanţelor legislative" care au făcut ca timp de patru ani lucrarea să fie blocată din cauza unor procese.

"Şantierul a fost început în 2006 şi în câteva luni se poate termina. Podul cred că în două-trei luni va fi gata, dar v-am spus că lucrarea a stat aproape patru ani în procese juridice", a mai spus Oprescu.

Directorul Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, a explicat că în martie, când a fost reîncepută, lucrarea era executată în proporţie de 30 la sută, în prezent stadiul acesteia fiind de 65 la sută.

"Suntem pe final cu exproprierile, care au fost începute înainte de 2008, utilităţile sunt relocate şi intrăm în linie dreaptă cu construcţia de drum şi de pod. Pe parcurs s-au descoperit perne de apă, întrucât se află foarte aproape de lac, însă în prezent acestea sunt rezolvate", a spus Mădălin Dumitru.

Reprezentanţii municipalităţii au arătat că lucrarea face parte din întregirea inelului median de circulaţie a Capitalei, care face legătura între cartierele Colentina şi Pantelimon.

"După ce am terminat inelul principal, acum ne aflăm pe inelul median, apare şi autostrada suspendată, iar dacă unii nu cred şi nu vor, şi cu centura vom avea patru inele care vor elibera circulaţia în Capitală", a spus Oprescu.

Primarul Capitalei a precizat că faţă de cele 50 de milioane de lei cât ar fi trebuie să coste proiectul iniţial, în prezent valoarea lucrărilor se ridică la 37 de milioane de lei.

Oprescu a subliniat însă că economia făcută în acest proiect este doar la bani, nu şi la durată, care a fost "o isterie".

Artera Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău, inclusiv pasajul suprateran peste calea ferată, completează inelul median de circulaţie şi are rolul de a reduce numărul de maşini care tranzitează inelul principal de circulaţie şi Şoseaua Fundeni.

Totodată, noua arteră va duce la descongestionarea traficului între cartierele Balta Albă - Pantelimon şi Colentina - Doamna Ghica - Şoseua Petricani şi va facilita accesul către zona de sud şi viitoarea autostradă A3, după finalizarea şi darea în folosinţă a acesteia.

Lucrările includ refacerea şi modernizarea străzii Doamna Ghica, până la nivelul căii ferate şi apoi continuarea construcţiei stradale până la complexul Delfinul, spre Bulevardul Chişinău.

Artera va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală de aproximativ 1,8 kilometri şi o lăţime între 21 şi 70 de metri. Lucrările presupun şi echiparea şi dotarea cu reţele edilitare, semnalizare rutieră, amenajarea trotuarelor şi a spatiilor verzi, iluminat public şi amenajarea de locuri de parcare.

Pasajul suprateran care va traversa linia de cale ferată face legătura între cele doua segmente ale arterei rutiere.

Termenul de finalizare a proiectul este sfârşitul anului 2012, constructorul este SCT Bucureşti, iar valoarea contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA.

Lucrările au început în 2007, în baza unui proiect început în 2002 şi finalizat în 2007. Din cauza diferenţelor foarte mari existente între situaţia reală din teren şi prevederile proiectului tehnic, au aparut probleme în ceea ce priveşte execuţia lucrărilor.

Având în vedere calitatea defectuoasă a proiectului, care a generat o ofertă ce nu putea fi dusă la îndeplinire, precum şi solicitările venite din partea constructorului privind majorarea valorii iniţiale a contractului cu mai mult de 100 la sută, Primăria Capitalei a început o analiză a situaţiei existente, au precizat reprezentanţii municipalităţii.

Pe parcursul acestor verificări, constructorul a abandonat şantierul, făcând posibile eventuale accidente, printre care şi cel din septembrie 2011, când câteva grinzi din beton au căzut pentru doi bărbaţi, în timp ce aceştia căutau fier vechi şi au încercată să scoată suporţii pe care stăteau stâlpii de beton.

De asemenea, abandonarea şantierului a dus şi la degradarea masivă a lucrărilor deja executate.

Municipalitatea s-a adresat instanţei, solicitând rezilierea contractului, acest lucru realizându-se în mai 2011.

În octombrie 2011, Primăria Capitalei a început o nouă procedură în vederea selectării unui nou constructor şi finalizării lucrărilor.

În martie 2012 a fost obţinută autorizaţia de construire, în prealabil fiind făcute lucrări de punere în siguranţă a şantierului, de conservare a lucrărilor deja efectuate, de evacuare a gunoaielor menajere depozitate în zona, care au însemnat aproximativ 500 de camioane.

Reprezentanţii municipalităţii au precizat că, în cazul exproprierilor, Primăria Sectorului 2 a primit în timpul mandatului lui Adriean Videanu aproximativ 12.000 de metri pătraţi de teren în vederea schimbului de proprietăţi cu cei care deţineau imobile în zonă.

Din această suprafaţă s-au folosit doar 8.000 de metri pătraţi, motiv pentru care zona nu a fost liberă de sarcini până în momentul în care Primăria Capitalei nu a obţinut fonduri pentru exproprieri. Sumele pentru exproprieri au fost alocate odata cu aprobarea bugetului pe 2012, astfel încât săptămânile viitoare vor fi făcute ultimele exproprieri, au precizat reprezentanţii municipalităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici