- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
F1: Fără realimentare în timpul curselor!
FIA a dat publicităţii modificările care vor surveni în regulamentul pentru sezonul 2010 al Campionatului Mondial de Formula 1, printre acestea numărându-se interzicerea realimentării în timpul curselor, mărirea limitei inferioare a greutăţii monoposturilor şi schimbări în formatul calificărilor.
F1: Fără realimentare în timpul curselor! (Imagine din arhiva Mediafax Foto/AFP)
Intenţia FIA de a oferi libertăţi tehnologice echipelor care acceptă o plafonare a bugetului, o măsură care a generat un scandal uriaş între federaţia internaţională şi Asociaţia Echipelor din Formula 1 (FOTA), nu se regăseşte în regulamentul pentru 2010, la fel ca şi propunerea patronului drepturilor comerciale din F1, Bernie Ecclestone, de a acorda medalii la sfârşitul sezonului şi de a fi desemnat campion mondial pilotul cu cele mai multe curse câştigate. Astfel, actualul sistem de punctaj rămâne nemodificat şi pentru anul viitor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Putin: „Moartea lui Raisi e o mare pierdere”. Șeful Dumei Ruse va călători în Iran în numele președintelui rus, pentru ceremonia funerară a lui Raisi
-
Un sportiv român, calificat la Jocurile Olimpice de la Paris, a fost suspendat pentru încălcarea regulilor anti-doping
-
Judecătoarea din dosarul Vlad Pascu se transferă la Constanţa. CSM i-a aprobat transferul
-
Ministrul Apărării: Angajamentele Ankarei pentru securitatea în regiune, mesaj de unitate şi solidaritate în zonă
În schimb, realimentarea pe timpul curselor a fost interzisă, ceea ce însemană că piloţii vor putea "alerga" în repriza a treia a calificărilor cu cantităţi mici de carburant la bordul monoposturilor lor. Acum, maşinile sunt alimentate cu benzină între repriza a doua şi a treia din calificările de sâmbătă, operaţiune ce mai poate fi repetată numai după startul cursei.
Se aşteaptă ca pe grila de start să fie prezente, anul viitor, între 24 şi 26 de monoposturi, în funcţie de câte echipe vor fi înscrise. Asta va duce la o modificare a numărului de maşini cu cei mai slabi timpi ce sunt eliminate după primele două părţi ale şedinţei de calificări: câte şapte în primul caz sau câte opt în al doilea, faţă de cinci, în prezent. În ultima repriză, vor rămâne, ca anul acesta, zece monoposturi, care îşi vor disputa prima poziţie a grilei de start.
Limita inferioară de greutate a monopstului cu pilotul la bord a fost mărită de la 605 la 620 de kilograme, pentru a uşura munca tehnicienilor de a adapta sistemul KERS pe maşini.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO