Google îl omagiază pe Paul Cézanne printr-un logo special

Google şi-a schimbat, miercuri, logoul pentru a marca 172 de ani de la naşterea pictorului francez Paul Cézanne, în locul cunoscutului logo al motorului de căutare fiind publicată o pictură cu natură moartă, realizată în stilul postimpresionist al artistului.

37 afișări
Imaginea articolului Google îl omagiază pe Paul Cézanne printr-un logo special

Google îl omagiază pe Paul Cézanne printr-un logo special

Cézanne a fost un pictor francez, considerat în prezent cel mai mare inovator al picturii la sfârşitul secolului al XIX-lea.

Reducerea perspectivei la valorile termice ale culorilor şi directa sa referire la formele geometrice au făcut ca pictura lui Cézanne să reprezinte puntea de trecere de la impresionism spre cubism, prima perioadă a acestei a doua orientări fiind numită de către unii teoreticieni ai artei "faza cezanniană".

Opera lui Cézanne, sinteză ideală a reprezentării naturaliste, marchează cu pregnanţă evoluţia artei moderne, al cărei limbaj o revoluţionează în direcţia unor experienţe neaşteptate.

Pictura lui Cézanne a avut un uriaş impact asupra artei secolului al XX-lea, incluzând şi arta abstractă. Chiar din timpul vieţii sale, contemporanii încearcă să-i fructifice experienţa. Mult îi datorează Vincent Van Gogh şi Paul Gauguin. Acesta din urmă îi cumpără de altfel numeroase lucrări. Simboliştii, prin Maurice Denis, văd şi ei în Cézanne pe unul dintre maeştrii lor.

"Cézanne este maestrul nostru, al tuturor", mărturisea Henri Matisse.

Pablo Picasso ştie cât îi datorează înaintaşului său, al cărui moştenitor credincios este fără îndoială. După moartea lui Cézanne, el pictează în scurt timp, în 1907, tabloul "Domnişoarele din Avignon", care este în acelaşi timp un omagiu faţă de pictura "Les grandes baigneuses" a predecesorului său.

Google îşi schimbă frecvent logoul pentru a marca evenimente speciale din cultura mondială.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici