- Home
- Economic
- NEW YORK, (22.11.2012, 12:24)
- Vlad Popescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ Wall Street Journal: Black Friday nu aduce neapărat cele mai bune oferte. Se mizează pe încrederea clienţilor
Retailerii prezintă campania Black Friday drept o ocazie de face cumpărături la preţuri imbatabile, valabile numai o zi din an, însă o analiză Wall Street Journal/Decide Inc. relevă că multe produse sunt mai ieftine în alte perioade ale anului.
1331 afișări
ANALIZĂ Wall Street Journal: Black Friday nu aduce neapărat cele mai bune oferte. Se mizează pe încrederea clienţilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Consumatorii asociază BLACK FRIDAY cu preţuri bune, fapt care elimină impulsul de a compara preţurile", explică Rob Docters, consultant pe probleme de preţuri la McKinsey & Co.
Astfel, retailerii se bazează pe prejudecăţile consumatorilor legate de Black Friday, pariind că clientul va presupune oricum că preţurile care îi sunt prezentate sunt cele mai avantajose din an.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sam Altman dezvăluie secretul succesului în afaceri și în carieră: „E surprinzător de ușor de învățat”
-
Clotilde Armand: Cei afectaţi de incendiul din Sectorul 1 pot suna la Serviciul Urgenţe din DGASPC
-
Îngrijorare în Israel privind posibile mandate de arestare emise de CPI împotriva unor oficiali
-
SUA şi Marea Britanie îndeamnă Hamas să accepte propunerea israeliană de armistiţiu
"Cu ocazia fiecărei Black Friday, retailerii îi ademenesc pe consumatori să aştepte la cozi în orele reci ale dimineţii, cu promisiunea unor oferte valabile o singură zi, care nu pot fi întrecute. În fiecare an, consumatorii se întreabă «Oare merită?». Se pare că răspunsul este de multe ori «nu»", notează Wall Street Journal în urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuată împreună cu compania Decide Inc., specializată în agregarea datelor privind preţurile.
Studiul relevă că multe dintre cele mai intens promovate oferte de Black Friday se referă la produse care au putut fi cumpărate la preţuri mai mici în anumite perioade din an, uneori chiar de la acelaşi retailer.
Decide Inc. analizează date privind preţurile şi, pe baza trendurilor multianuale descoperite, oferă clienţilor sfaturi despre momentul oportun pentru achiziţionarea produselor pe care le caută.
Compania a luat în calcul 500 de oferte "doorbuster" (oferte marketate ca având preţuri atât de avantajoase încât clienţii "dărâmă uşa") prezentate de retailerii din Statele Unite cu ocazia BLACK FRIDAY din acest an, analiza datelor relevând că aproape o treime dintre produse au fost disponibile la un moment dat în 2012 la preţuri mai reduse.
Tradiţia americană Black Friday a devenit cu mult timp în urmă un eveniment care are ca miză mai degrabă convingerea consumatorilor că preţurile sunt atât de bune încât nu pot fi ratate.
Retailerii au adoptat de-a lungul timpului diverse tactici, precum reduceri masive de preţ la un stoc limitat de produse sau prezentarea unor discounturi aparent atractive la produse oricum ieftine, care nu afectează semnificativ marja de profit a magazinului.
În general, retailerii nu promit implicit că oferă cele mai bune preţuri din toate timpurile, iar Decide a constatat că multe dintre oferte sunt autentice.
Totodată, transparenţa şi uşurinţa cu care pot fi consultate preţurile pe internet au înlesnit semnificativ sarcina de a verifica aserţiunile retailerilor, iar consumatorii îşi pot da seama mai simplu ca niciodată care ofertă este cu adevărat avantajoasă şi care este un simplu artificiu de marketing.
În România conceptul de Black Friday a fost "importat" anul trecut şi în 2012 mult mai multe companii au anunţat reduceri semnificative de preţuri, în sectoare diverse, de la retail de electronice şi electrocasnice la turism sau imobiliare.
Citeşte şi:
BLACK FRIDAY în mall-urile bucureştene. Cum s-au pregătit magazinele pentru Vinerea neagră
Citește pe alephnews.ro: Cum definești fericirea? Dr. Alphonsus Obayuwana a găsit o formulă pentru a-ți calcula nivelul de fericire
Citește pe www.zf.ro: Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Un spital din Spania ridică moralul pacienților de la ATI cu ajutorul unor câini. Cum le schimbă patrupezii starea emoțională
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Theo Rose, decizie neașteptată cu doar câteva zile înainte de Paște: 'Mi-am bătut joc de viața mea!' 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:36
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 796. Secretarul general al NATO, Stoltenberg, soseşte la Kiev într-o vizită surpriză / Ruşii avansează spre Est / Kiev: situaţia se înrăutăţeşte / Ploaie de raiduri, Putin conduce Wagner
-
ieri, 22:30
O rachetă rusească a ucis patru persoane şi a rănit alte 28 în Odesa