- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.11.2013, 11:25)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
BEI, BERD şi BM, interesate să finanţeze Comarnic-Braşov. Constructorul va fi desemnat în decembrie
Constructorul autostrăzii Comarnic - Braşov va fi desemnat în decembrie, lucrările estimate la 1,2-1,3 miliarde euro ar putea începe în aprilie, iar de finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
604 afișări
BEI, BERD şi BM, interesate să finanţeze Comarnic-Braşov. Constructorul va fi desemnat în decembrie (Imagine: Adi Piclisan/Mediafax Foto)
"La precedentele două încercări s-a făcut o greşeală foarte mare, anume s-a negociat contractul cu toţi, cu constructorii - asta e negocierea competitivă, negociezi contractul cu constructorii – şi repartizarea riscurilor fără să cheme la masă potenţialii finanţatori. Noi am chemat la masă toate băncile finanţatoare care şi-au manifestat interesul (…) inclusiv instituţiile financiare internaţionale BEI, BERD, Banca Mondială, care şi-au manifestat interesul de a finanţa, parţial, normal, această autostradă, deci de a face parte din creditul sindicalizat care va finanţa autostrada", a afirmat Şova la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.
ULTIMELE ȘTIRI
-
IQ-ul tinerilor stagnează încă din anul 2000. Care sunt cauzele
-
Apple reia discuţiile cu OpenAI pentru a introduce pe iPhone funcţii cu inteligenţă artificială generativă
-
Ion Cristoiu: Să construim, acesta e cuvântul de ordine
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
Întrebat despre celelalte bănci, el a afirmat doar că acestea sunt din Uniunea Europeană.
Pentru tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini. La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat cã se retrage.
Constructorii autostrăzii vor fi desemnaţi la 9 decembrie, ulterior fiind posibile şi contestaţii, a spus Şova.
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiat în 2016 sau 2017.
"Depinde de două lucruri: de problemele geologice pe care le găsesc pe parcurs, pentru că sunt vreo trei tuneluri de făcut şi nu va fi foarte uşor, şi depinde şi de vreme. Dacă îi ajută vremea, termină până la sfârşitul lui 2016, dacă nu-i ajută vremea termină probabil în vara lui 2017", a spus ministrul.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii, în lungime de 58 de kilometri, ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/ suta de kilometri.
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
Pe de altă parte, Şova a afirmat că la sfârşitul lui 2014 ar putea începe construcţia autostrăzii Sibiu - Braşov, iar un an mai târziu şi lucrările pentru Sibiu - Piteşti, proiectele având nevoie de actualizarea studiilor şi a indicatorilor. Construcţia ar putea dura 3 ani - 3 ani şi jumătate în cazul primei, respectiv 2 ani şi jumătate pentru cealaltă.
"Cele două autostrăzi nu se intersectează din punctul de vedere al sursei de finanţare. Neexistând o variantă prioritară înseamnă că amândouă sunt la fel de importante, şi Sibiu - Piteşti, şi Sibiu - Braşov. Diferenţa între cele două este că Sibiu - Piteşti se află pe reţeaua principală din reţeaua trans-europeană de transport, iar Sibiu-Braşov se află pe reţeaua extinsă. Autostrăzile din reţeaua principală se finanţează întotdeauna din fonduri de coeziune, şi avem 3 miliarde euro fonduri de coeziune pentru perioada 2014 – 2020, şi o parte dintre ele vor fi folosite pentru finanţarea autostrăzii Sibiu - Piteşti, iar Sibiu - Braşov se finanţează din fonduri de dezvoltare regională", a spus Şova.
Legat de autostrada Craiova - Piteşti, ministrul a afirmat că procedura este prelungită, iar rezultatul ar putea fi dat în februarie sau în martie.
"Se face Suplacu de Barcău - Borş până în 2016, se face Sebeş - Turda până în 2016, se face Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş până în 2016, rămâne o porţiune de 101 kilometri între Suplacu de Barcău şi Gilău, pentru care am anunţat la Comisia de Buget – Finanţe, vom încerca să găsim o soluţie şi să o facem publică până în aprilie-mai", a spus Şova, răspunzând unei întrebări legate de autostrada Transilvania.
În luna iunie a acestui an a fost deschis tronsonul Deva-Orăştie, iar în decembrie vor fi inaugurate lotul 1 Lugoj - Deva şi Orăştie - Sibiu, loturile 1,2 şi 4, potrivit sursei citate. "Anul acesta, în decembrie se dau în total 115,5 kilometri", a mai spus Şova.
Citește pe alephnews.ro: Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe