- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.11.2014, 14:59)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CONFERINŢĂ MEDIAFAX - UNTRR: Firmele cu datorii, discriminate la returnarea accizei. Chiriţoiu: Statul poate să se protejeze
UNTRR susţine că transportatorii cu datorii cărora nu li se returnează acciza sunt discriminaţi faţă de cei cu plăţile la zi şi cei străini, cărora nu li se cer informaţii, răspunsul Concurenţei fiind că statul poate să se protejeze, iar cei străini ar putea fi obligaţi să nu aibă datorii în România.
81 afișări
CONFERINŢĂ MEDIAFAX - UNTRR: Firmele cu datorii, discriminate la returnarea accizei. Chiriţoiu: Statul poate să se protejeze (Imagine: Marius Dumbrăveanu/Mediafax Foto)
"Legea spune în România că se poate rambursa această acciză suplimentară, conform prevederilor Directivei UE 96/2003, către orice operator de transport înregistrat în unul din cele 28 de state ale Uniunii Europene, cu următoarele precizări pentru cei din România: nu trebuie să aibă datorii la stat în momentul în care depun cererea de rambursare şi până când primesc banii. Ceilalţi, din celelalte 27 de state nu trebuie să îndeplinească această condiţie. Cei din România, de asemenea, nu trebuie să fie în insolvenţă" a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), la conferinţa MEDIAFAX Talks about Competition.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
-
Atentatul de la Moscova. A fost arestată a 12-a persoană
-
Sud coreenii de la Hanwha au pus ochii pe România. Programul vehiculelor de luptă a infanteriei, marea miză. Partea a II-a
El l-a întrebat pe preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, cum justifică această prevedere, precizând că transportatorii o consideră discriminatorie.
"Este conform regulilor ajutorului de stat ca o parte din taxa de mediu să fie returnată actorilor din industrie care sunt foarte afectaţi de ea. Deci exista bază legală în legislaţia europeană şi ca urmare am avizat actul normativ. Din ce înţeleg, nu merge foarte bine procesul de recuperare a acestei accize, acesta este un lucru pe care cred că este bine să-l discutaţi cu Ministerul de Finanţe. Faptul că obligăm sau împingem în România actorii economici sa nu aibă datorii către stat este o prevedere care apare în legislaţia noastră frecvent, nu i-am găsit un caracter anticoncurenţial, dar nici nu am meditat asupra acestui lucru. Mi se pare rezonabil într-o ţară totuşi cu o disciplină financiară slabă ca statul să se protejeze în sensul acesta, să pună presiune pe actorii economici să-şi îndeplinească obligaţiile legale financiar", a spus preşedintele Consiliului Concurenţei.
El a adăugat că este posibil ca prevederea să fie discriminatorie faţă de transportatorii străini, care ar putea fi obligaţi să fie cu taxele la zi în România.
"Dacă e discriminare faţă de alţi actori din Uniunea Europeană? Da, este posibil să fie şi să ne putem gândi la asta, dar aş vedea-o să îi obligăm şi pe ei să nu aibă datorii la statul român. Nu mă interesează dacă au sau n-au datorii la fiscul german sau austriac. Dar, într-adevăr, ar trebui să ne asigurăm că între actorii care concurează pe piaţa din România nu există diferenţe", a completat Chiriţoiu.
Acciza suplimentară de 7 eurocenţi pe litru la carburanţi este aplicată de la 1 aprilie 2014, măsura fiind criticată constant de către transportatori.
Guvernul a aprobat ulterior, printr-o schemă de ajutor de stat, restituirea a 4 euocenţi pe litru din acciza suplimentară pentru transportatorii rutieri de mărfuri cu autovehicule de cel puţin 7,5 tone şi cei de persoane, cu excepţia transportului public.
Executivul a stabilit, printr-o hotărâre din iulie, condiţiile, procedura şi termenele de returnare a accizei. Documentul prevede că administratorul acestei scheme de ajutor de stat este Autoritatea Rutieră Română, care eliberează şi decizia de aprobare a restituirii de accize, în timp ce Ministerul Finanţelor face plata efectivă
Citește pe alephnews.ro: Die Welt a publicat acordul de pace pe care Ucraina și Rusia l-ar fi putut semna încă din aprilie 2022
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Taylor Swift și Travis Kelce au fost văzuți în Las Vegas Strip. Cum au fost surprinși cei doi îndrăgostiți
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis după ce s-au pregătit de înmormântare
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe