- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dacia fabricată la Mioveni vs. Dacia din Tanger
Principalele avantaje ale României în "cursa" producţiei şi a investiţiilor Renault sunt centrul tehnologic Renault, tradiţia în industria automobilului, dar şi "infrastructura" componentiştilor, în timp ce Marocul a atras o nouă investiţie de 1 mld. euro a grupului francez datorită costurilor mai scăzute.
Dacia fabricată la Mioveni vs. Dacia din Tanger (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Intrarea în producţie a monovolumului Lodgy este o veste bună nu numai pentru Maroc (Tanger), unde francezii de la Renault au investit un miliard de euro pentru a dubla producţia anuală a Dacia, ci şi pentru producătorii de componente, având în vedere că din România se vor exporta şi mai multe piese către uzina din Tanger.
"Vor exista exporturi de piese din România pentru Lodgy către uzina din Maroc, iar astfel lansarea lui Lodgy este o veste bună şi pentru activitatea Renault de aici. Piesele nu sunt colecţii CKD, ci componente comune cu platforma de modele produse la Dacia, iar acestea vor fi exportate de la Piteşti. Vânzările Dacia ne-au făcut să creştem capacitatea de producţie, iar acest lucru nu se mai putea face la Piteşti, care a ajuns la maximul capacităţii sale. Astfel am deschis un nou centru de producţie în Maroc, care este o piaţă dinamică. Acel centru de producţie ne oferă deschidere bună pentru exporturi", a spus Jean-Christophe Kugler, 50 de ani, care a preluat funcţia de director Renault pentru regiunea Euromed (România, Bulgaria, Turcia, Maroc, Algeria şi Tunisia) şi pe cea de preşedinte al Automobile Dacia la 1 noiembrie anul acesta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Antony Blinken face show într-un bar din Kiev, după întâlnirea cu Zelenski. Secretarul de stat al SUA cântă la chitară „Rocking to the Free World”
-
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
Refugiul pe care îl au jucătorii la păcănele, după aplicarea legii Simonis
-
Simona Halep nu va participa la Roland Garros. Organizatorii au decis să nu îi ofere un wild-card
Decizia cu privire la investiţia în Maroc a fost luată în contextul în care la Mioveni uzina deja a ajuns la o capacitate maximă, de 65 de maşini pe oră, respectiv aproape 350.000 de maşini anual.
Cu toate acestea, în 2005-2006 grupul francez se arătase interesat de preluarea uzinei de la Craiova, la care a renunţat în septembrie 2006, în aceeaşi perioadă fiind luată şi decizia de a investi în Maroc. Fabrica din Tanger va începe să producă din 2012.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:51
Rodeanu, despre sistemul Patriot pentru Ucraina: Preşedintele şi premierul se cam calcă pe picioare
-
ieri, 22:24
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 811. Lupte intense în regiunea Harkov / Germania transferă încă un sistem Patriot Ucrainei / WSJ: Capacitatea armatei ucrainene de a intercepta atacurile cu rachete a scăzut / Blinken efectuează o vizită la Kiev