Denis Le Vot, Renault: Dacia va produce după 2035 numai maşini electrice. Motoarele electrice şi bateriile ar putea fi produse la Mioveni

Dacia va produce după 2035 numai maşini electrice, inclusiv la Mioveni. Grupul Renault va „electrifica“ treptat gama Dacia pe măsură ce presiunea viitoarelor norme poluare va fi tot mai mare, iar la Mioveni sunt şanse să fie produse motoare electrice şi baterii, scrie Ziarul Financiar.

485 afișări
Imaginea articolului Denis Le Vot, Renault: Dacia va produce după 2035 numai maşini electrice. Motoarele electrice şi bateriile ar putea fi produse la Mioveni

Denis Le Vot, Renault: Dacia va produce după 2035 numai maşini electrice. Motoare electrice şi bateriile ar putea fi produse la Mioveni

Decalajul tehnologic dintre Dacia şi Renault s-a redus la circa patru ani, iar inovaţiile prezente acum pe modelele constructorului francez vor fi implementate mai repede şi pe automobilele produse la Mioveni.

În prezent în România Grupul Renault mai produce la Mioveni pe lângă maşini şi motorul de 1.0 litri TCe, cel de 0,9 TCe şi cel de 1,2 litri, dar şi cutii de viteze. Dacă acum tot ce se produce la Mioveni depinde 100% de motorul pe benzină, după 2035 întreaga producţie de motoare şi transmisii va înceta din cauza limitărilor impuse de Comisia Europeană.

„În 2035 toate modelele Dacia vor fi electrice, este un pas pe care îl vom face şi vom electrifica şi uzina de la Mioveni. Dacia nu este front-runner acum pe electric, dar mizează momentan pe motorizările pe GPL. Nu trebuie să uităm că la Mioveni noi producem acum cele mai mari maşini şi putem spune că vom avea acele joburi în România şi peste 100 de ani“, a spus Denis Le Vot, vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault, CEO pentru Dacia şi Lada.

Dincolo de trecerea la motorul electric, miza platformei o reprezintă adaptarea la cererea mondială, în con­diţiile în care activitatea uzinei depinde şi de com­ponentele produse acolo, nu doar de maşini. Spre exemplu, la finalul anului 2020 Dacia produsese 5 milioane de maşini începând cu anul 1999 de la preluarea de către Renault la care se adaugă 4 milioane de cutii de viteze, 2,5 milioane de motoare, 15 milioane de elemente de şasiu alături de lansarea în producţie a noului motor de 1,0 litri TCe.

Spre comparaţie, tocmai pe fondul electrificării industriei auto, cei de la Continental au închis o mică unitate de producţie din Arad şi au mutat activitatea în judeţul Satu Mare, la fabrica de la Carei în condiţiile în care cererea mia mare pentru maşini electrice schimbă structura şi volumele pieţei.

Viitoarele modele electrice Dacia vor fi realizate pe platforma CMF-B EV care va fi lansată de Renault în 2024 odată cu noul model Renault R5 electric.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici