- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.09.2012, 14:21)
- Ioan Dornescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Transporturilor: Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri
Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiţii care să respecte criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operaţională.
460 afișări
Ministerul Transporturilor: Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri (Imagine: Octav Ganea/ Mediafax Foto)
"Va putea în măsura în care se va asocia într-un consorţiu care va putea demonstra ministerului că îndeplineşte criteriile de precalificare cu privire la experienţă, la capacităţi financiare, la capabilitate operaţională. Numai aşa, dacă ne referim la acest domn", a declarat marţi Cristina Militaru, şeful Serviciului de Privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Militaru a răspuns unei întrebări venite din partea presei cu privire la posibilitatea participării lui Dan Diaconescu la privatizarea CFR Marfă, la finalul unei şedinţe de dezbatere publică organizată de Ministerul Transporturilor privind un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului instituţiei pentru implementarea acesteia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
De 1 Mai sărbătorești „Armindenul”. Ce semnificație are sărbătoarea populară
-
Războiul din Ucraina, ziua 798. Noi bombardamente ruseşti în Odesa. Cel puţin trei ucraineni au murit / Răspunsul Ucrainei: Kievul a lansat miercuri dimineaţa atacuri cu drone asupra mai multor regiuni ruseşti
-
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
-
A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Iată când ar putea va fi deschis drumul
Ea a afirmat că va fi nevoie de o firmă din domeniu sau fonduri de investiţii care, la rândul lor, să fie asociate cu persoane juridice care pot îndeplini criteriile operaţionale, tehnice sau economice care urmează să fie înscrise în caietele de sarcini.
"O persoană fizică, simplă, nu va putea participa în nume propriu la această privatizare", a spus Militaru.
La rândul său, Horaţiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor, care coordonează activitatea şi procesul de privatizare a CFR Marfă, a afirmat, răspunzând unei întrebări similare, că Dan Diaconescu "nu este preocupare din punctul nostru de vedere".
"Nu vreau să ajungem cu discuţia în jurul lui Dan Diaconescu. Nu-l cunosc. Vom vedea ce se întâmplă până la urmă. Nu înseamnă că, dacă îşi anunţă intenţia, aceasta se va şi materializa", a spus Buzatu.
Reprezentanţii MTI au afirmat că în prezent este în lucru stabilirea valorii de piaţă a companiei, privatizarea urmând să se facă utilizând acest nivel şi nu valoarea contabilă.
Ministerul intenţionează să meargă cu strategia de privatizare a companiei în guvern săptămâna aceasta, după care să poată forma comisia de privatizare care să elaboreze dosarul de prezentare a companiei.
Citeşte şi:
Contractul pentru privatizarea Oltchim NU A FOST SEMNAT. Diaconescu: Contractul este diferit faţă de cel iniţial. Ponta: Privatizarea va fi reluată anul viitor
Dosarul de prezentare ar urma să fie finalizat la începutul lui octombrie, ţinta angajată de autorităţi faţă de FMI pentru finalizarea privatizării CFR Marfă fiind luna decembrie.
Dan Diaconescu a câştigat licitaţia pentru preluarea a 54,8% din acţiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preţ, pentru titlurile deţinute de stat.
Contractul nu a fost însă semnat, iar premierul Victor Ponta Ponta a anunţat că privatizarea Oltchim va fi reluată anul viitor, el spunând că, după ce se va constata că aşa-zisul câştigător nu a avut nici bani, nici intenţia de a deveni acţionar majoritar, statul va aproba un plan de măsuri pentru combinat.
Diaconescu a declarat că este interesat şi de preluarea CFR Marfă şi a altor companii de stat.
Citește pe alephnews.ro: Membrii Senedd din Țara Galilor vor o lege pentru incriminarea minciunii politicienilor. Sociolog: „Mă îndoiesc că acest proiect va avea succes”
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Citește și: Privatizarea CFR Marfă: Companii din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua compania
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Patru români și-au făcut gaură în buget, după o masă pe litoral de 1 Mai! Câți bani au scos din buzunar la un restaurant din Portul Tomis
CANCAN.RO
Profesorul Vlad Ciurea, avertisment de 1 Mai! Carnea care ne face RĂU: „Marele dușman sunt…”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe