- Home
- Economic
- CONSTANŢA, (11.10.2013, 17:20)
- Andreea Unturica , Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministrul Transporturilor: Nu aş vrea să vorbesc despre un eşec al privatizării CFR Marfă
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, vineri, la Constanţa, că termenul de privatizare a CFR Marfă, care expiră luni, nu poate fi extins, adăugând că nu ar vrea să vorbească acum despre un eşec al privatizării societăţii.
247 afișări
Ministrul Transporturilor: Nu aş vrea să vorbesc despre un eşec al privatizării CFR Marfă (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
Ramona Mănescu a declarat că s-a consultat cu premierul Victor Ponta asupra privatizării CFR Marfă şi a spus că speră ca banii să intre luni în conturi.
"Nu ştiu dacă se va întârzia privatizarea CFR Marfă. Există un singur termen, până luni, când trebuie să intre banii în cont. (...) Sper ca termenul să fie respectat. O să aflăm luni cum se finalizează. Şi eu, şi premierul vrem ca statul să ia cea mai bună decizie, legală, juridic fundamentată bine. Indiferent care va fi aceea, trebuie să fie fundamentată juridic bine pentru că statul nu-şi poate permite să piardă", a declarat Ramona Mănescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum s-au cunoscut Prințul și Prințesa de Wales? Kate Middleton s-a prefăcut că este iubita lui William înainte ca cei doi să formeze un cuplu
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
-
Atentatul de la Moscova. A fost arestată a 12-a persoană
-
Sud coreenii de la Hanwha au pus ochii pe România. Programul vehiculelor de luptă a infanteriei, marea miză. Partea a II-a
Ea a mai precizat că termenul pentru privatizarea CFR Marfă nu poate fi extins, dar crede că ambele părţi şi-au respectat obligaţiile.
"Termenul nu poate fi extins. (...) Ministerul Transporturilor şi-a respectat toate obligaţiile, aşa cum şi domnul Gruia Stoica sunt convinsă că şi-a respectat obligaţiile. Eu nu vreau să acuz pe nimeni deocamdată", a spus Ramona Mănescu.
Despre un eventual eşec al privatizării CFR Marfă, ministrul Transporturilor a spus că nu crede că se poate vorbi despre un eşec atâta timp cât ambele părţi şi-au îndeplinit obligaţiile.
"Nu aş vrea să vorbesc despre un eşec. Dacă în momentul de faţă ştim că ambele părţi şi-au îndeplinit obligaţiile, au făcut demersurile necesare, nu putem vorbi de o vină a cuiva. Este foarte posibil ca acele condiţii suspensive de care vorbea şi domnul Gruia Stoica să nu fi fost îndeplinite nu din vina părţilor, ci din cauze independente de voinţa lor. Spre exemplu, GFR-ul a depus o notificare către Consiliul Concurenţei. Sigur este incompletă, dar au depus-o. Doar că nu se poate aştepta nimeni ca Consiliul Concurenţei să dea o decizie în termenul stabilit de contract, care este 13 octombrie. Deci, independent de ceea ce a făcut deja GFR-ul, nu putea fi îndeplinită condiţia suspensivă în termenii prevăzuţi de HG şi de contract", a mai spus Ramona Mănescu.
Joi, ministrul Ramona Mănescu declara că termenul limită de plată de către cumpărător a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care Ministerul Transporturilor va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare.
Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă a fost publicată pe 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că "nu are nicio treabă" cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie şi va analiza varianta de a-şi recupera cel puţin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obţin amânarea.
GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat, condiţie prealabilă pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garanţie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.
Luni, preşedintele Traian Băsescu a declarat că orice om care priveşte la modul în care se desfăşoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera ca mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Bărbații cărora le plac mașinile zgomotoase au o personalitate mai sadică
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Concurenţa nu poate da avizul la CFR Marfă până luni. Analiza începe după completarea notificării
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis după ce s-au pregătit de înmormântare
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe