- Home
- Economic
- LONDRA, (27.08.2023, 07:03)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Perspectivele producătorilor de ciocolată se înrăutăţesc din cauza creşterii preţurilor la cacao
Producătorii de ciocolată precum Hershey şi Mondelez se vor confrunta cu condiţii comerciale mai dificile în următorul an. Se încearcă transferul creşterii costurilor cu cacao către consumatorii cu bani puţini, care fac economii.
341 afișări
Industria s-a bucurat de profituri extraordinare în ultimii doi ani, deoarece cererea de ciocolată a rezistat în ciuda creşterilor de preţuri, dar datele consultate de Reuters arată că această tendinţă s-ar putea întrerupe chiar în momentul în care preţurile la cacao au atins cel mai ridicat nivel din ultimii 46 de ani, iar preţurile la zahăr sunt aproape de cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu.
Consumatorii din Europa şi Statele Unite au înregistrat deja creşteri de preţ de 13% şi, respectiv, 20% în ultimii doi ani şi încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele obţinute pentru Reuters de către Nielsen IQ, un cercetător de piaţă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
NYT: Hamas plănuia să construiască o bază secretă în Turcia, de unde să lovească Israelul
-
Alegeri prezidenţiale în SUA: Joe Biden şi Donald Trump vor avea primele dezbateri prezidenţiale. Când vor avea loc
-
Premierul slovac a fost împuşcat. Robert Fico „este de aşteptat să supravieţuiască” după atacul „motivat politic”
-
Corvinul Hunedoara câştigă Cupa României. Formaţia din Liga 2 ar putea juca în Europa League
Consumatorii „fac mai multe cumpărături, sperând să găsească oferte”, a declarat luna trecută directorul general al Mondelez, Dirk Van de Put.
Mondelez, producătorul Cadbury, se aşteaptă ca inflaţia la cacao şi zahăr să continue. Ca răspuns, compania a declarat că se asigură că este acoperită în mod semnificativ şi continuă să stimuleze productivitatea.
„Vorbim cel mai probabil de o creştere de peste 30 de procente dacă ne uităm la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special la cacao”, a declarat în iulie directorul financiar al Mondelez, Luca Zaramella.
Dar, după mai bine de doi ani de preţuri mai mari, comercianţii cu amănuntul ripostează, spun analiştii, ceea ce duce la o luptă care pune în pericol marjele şi profitabilitatea ciocolatierilor.
O astfel de bătălie a dus la faptul că Mondelez a retras anterior batoanele Cadbury şi Milka de pe rafturile lanţului belgian de supermarketuri Colruyt, după ce nu a reuşit să ajungă la un acord asupra preţurilor.
Producătorii de ciocolată mizează pe rezistenţa tradiţională a produsului lor la creşterile de preţ. Mondelez şi-a majorat luna trecută previziunile de creştere a veniturilor anuale, în timp ce Hershey şi-a ridicat prognoza de profit.
„Acum că preţurile sunt 100% asigurate, ne aşteptăm la o creştere a volumului şi a veniturilor, precum şi la o îmbunătăţire a marjei pentru Europa”, a declarat Zaramella, după ce Mondelez şi-a rezolvat disputa cu Colruyt.
Cu toate acestea, creşterea volumului vânzărilor de ciocolată a Mondelez a slăbit substanţial în acest an - de la 14,8% în cele 4 săptămâni până la 25 februarie la 3,2% în cele 4 săptămâni până la 15 iulie, în ritm anual - chiar dacă a menţinut creşterile de preţ în zona de două cifre, potrivit unei analize Bernstein a datelor Nielsen IQ, consultată de Reuters.
Datele au arătat că volumele de vânzări ale Hershey au scăzut tot mai mult în această perioadă, în timp ce compania a crescut preţurile.
„Vedem că consumatorii încep să reacţioneze mai mult decât înainte, aş fi foarte precaut cu creşterile de preţuri”, a declarat Dan Sadler, expert în dulciuri la IRI, un cercetător de piaţă cu sediul în SUA.
Barry Callebaut, cel mai mare producător de ciocolată din lume, care aprovizionează majoritatea marilor branduri, inclusiv Nestle, nu se aşteaptă la o creştere a volumului de vânzări în acest an. Luna trecută a raportat că volumele au scăzut cu 2,7% în cele nouă luni încheiate la 31 mai.
Între timp, ciocolata cu preţuri mai mici „marcă privată” continuă să câştige cotă de piaţă.
În SUA, volumele de vânzări ale mărcilor private au crescut cu aproape 9% în anul până la jumătatea lunii iunie, în ciuda unor creşteri de aproape două cifre ale preţurilor, arată datele IRI.
Citește pe alephnews.ro: Trump acceptă provocarea lui Biden. Cei doi vor participa la două dezbateri prezidențiale înainte de alegeri
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Europa are șansa de a se reface ca o altă Americă din punct de vedere al structurii instituționale, al guvernanței
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Urmează o nouă furtună financiară: Legendarul Warren Buffett deja şi-a pus deoparte aproape 200 de mld. de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A primit 23 de ani de pușcărie pentru crimă și porecla „Călăul de pe baltă”, soția i-a luat averea și acum a ajuns să discute cu extratereștrii
PROSPORT.RO
Mesajul CINIC postat de adolescentul suspectat de crima din Parcul Crângași, cu puțin timp înainte de atac / Cine e Francis „Beleaua”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe