- Home
- Externe
- BRUXELLES, (27.01.2016, 17:19)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Scandalul Volkswagen: CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor şi crearea unui sistem de sancţionare
Comisia Europeană propune, în contextul problemelor semnalate la grupurile auto Volkswagen şi Renault, modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor la nivelul Uniunii Europene şi crearea unui sistem centralizat de monitorizare şi sancţionare, coordonat de Bruxelles.
3029 afișări
CE vrea modificarea procedurilor de omologare a vehiculelor şi crearea unui sistem de sancţionare (Imagine: Shutterstock)
"Comisia Europeană propune o revizuire amplă a cadrului de certificare a vehiculelor, în scopul corectării deficienţelor din sistem", se arată într-un comunicat oficial.
Una din principalele propuneri se referă la oferirea de atribuţii suplimentare Comisiei Europene, care va avea dreptul să monitorizeze autorităţile naţionale de omologare şi va putea impune sancţiuni financiare.
"Dezvăluirile din scandalul Volkswagen au arătat că sistemul care permite înmatricularea vehiculelor trebuie îmbunătăţit", declară Jyrki Katainen, vicepreşedinte al Comisiei Europene, citat de publicaţia Ouest-France.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Fosta spioană KGB care seducea bărbați de dragul guvernului rus face noi dezvăluiri la un podcast american
-
USR: PSD şi PNL au votat împotriva implementării reţetei electronice
-
1 milion de salariaţi români au dat lovitura: Fără să ştie, aveau acţiuni la Philips, gigantul care a explodat cu 40% peste noapte pe bursă. Vedeţi dacă sunteţi pe listă
-
Zeci de ucraineni au murit în timp ce încercau să fugă din ţară pentru a nu lupta în război
Conform propunerii, omologarea vehiculelor va rămâne în sarcina autorităţilor statelor membre UE, dar Comisia Europeană va crea un sistem european de monitorizare, absent în prezent.
Comisia Europeană ar putea impune sancţiuni de genul unor amenzi de 30.000 de euro pentru orice vehicul care nu corespunde standardelor. Amenzile s-ar putea aplica producătorilor auto şi serviciilor de testare a parametrilor tehnici.
De asemenea, Comisia Europeană vrea să creeze cadrul legal necesar care să permită rechemarea în service a unor modele auto care au probleme. În prezent, acest lucru este posibil doar prin acordul autorităţii de certificare.
Potrivit proiectului, Comisia Europeană va avea dreptul de a "suspenda, de a reduce sau retrage" autorizaţia unui serviciu tehnic responsabil de omologare, dacă acesta "nu depune toate eforturile pentru aplicarea reglementărilor".
"Prin posibilitatea de impune sancţiuni financiare, propunerea va descuraja producătorii auto şi servicile tehnice să omologheze vehicule nonconforme", precizează Comisia Europeană.
Proiectul va trebui aprobat de Parlamentul European şi de Consiliul UE pentru a intra în vigoare.
Citeşte şi: Volkswagen, dat în judecată în SUA în scandalul emisiilor. Grupul auto riscă daune enorme
Citeşte şi: Inginerii Volkswagen au început să lucreze din 2005 la softul care falsifică testele de poluare
Citeşte şi: Scandalul RENAULT: Aproape 700.000 de vehicule ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare
Citeşte şi: Un nou SCANDAL al testelor de poluare. Acţiunile Renault scad cu 20%, pe fondul unei posibile investigaţii
Citește pe alephnews.ro: Preotul A.I. și-a luat rolul prea în serios. „Părintele Justin” a fost retrogradat, după ce a spus că poți să botezi un copil în Gatorade
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
SUA: 5 unități israeliene au comis încălcări ale drepturilor omului înainte de izbucnirea războiului din Gaza. Washingtonul este principalul susținător militar al Israelului
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Câți lei a dat un client, pentru o simplă CEAPĂ, într-un restaurant din Iași: „Unic în România”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe