- Home
- Life-Inedit
- ZURICH, (09.09.2014, 15:59)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Industria ceasurilor de lux din Elveţia, sub ameninţarea iWatch
Speculaţiile despre iWatch îi îngrijorează pe ceasornicarii elveţieni, iar specialiştii din acest domeniu de activitate se tem că grupul american Apple, prin noul său ceas conectat la internet, va afecta această industrie care a contribuit considerabil la reputaţia şi bogăţia Elveţiei.
563 afișări
Industria ceasurilor de lux din Elveţia, sub ameninţarea iWatch (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Un articol apărut în The New York Times, care sugerează că Elveţia ar trebui să fie îngrijorată, a declanşat un val de comentarii, cu puţin timp înainte de debutul unui eveniment foarte aşteptat, care va avea loc marţi şi va fi organizat de grupul californian.
Deşi Apple a păstrat cu sfinţenie secretul asupra proiectelor sale, fanii grupului se aşteaptă ca acesta să lanseze primul său ceas inteligent, iWatch, despre care continuă să apară tot mai multe speculaţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Reacţia lui Biden după violenţele din campusuri: Au dreptul să protesteze, dar nu să provoace haos
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
Într-un interviu publicat săptămâna trecută în revista L'Hebo, Nick Hayek, patronul Swatch Group (Tissot, Omega, Bréguet), a spus că industria ceasornicăriei elveţiene nu are niciun motiv pentru a se teme de lansarea iWatch.
"Dacă indicarea orei ar fi singurul lucru pe care îl fac ceasurile, atunci industria ceasornicăriei nu ar mai exista de multă vreme", a spus el.
Patronul numărului 1 mondial din domeniul ceasornicăriei a reamintit faptul că viitorul ceasurilor a fost deja pus sub semnul întrebării odată cu apariţia telefoanelor mobile.
"Piaţa ceasurilor de marcă a continuat să crească de atunci", a subliniat el.
În iulie, un zvon, rapid dezminţit, potrivit căruia Swatch Group colabora cu Apple a făcut să crescă vertiginos cursul acţiunilor sale, care s-a stabilizat însă destul de repede, imediat după ce grupul elveţian a negat informaţia.
Nick Hayek, care până atunci s-a arătat foarte rezervat în privinţa ceasurilor conectate la internet, a anunţat însă la puţin timp după aceea că Swatch a început să lucreze la un model înzestrat cu funcţii de fitness, reamintind că grupul dispunea de o expertiză solidă în privinţa componentelor electronice.
Potrivit lui Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux, ceasurile inteligente ar putea ajunge pe piaţă prin intermediul mărcilor elveţiene mai puţin scumpe, precum Swatch şi anumite modele produse de Tissot.
"Însă nu văd această ameninţare existenţială despre care vorbesc anumite persoane", a adăugat el.
Într-un studiu publicat la jumătatea lunii aprilie, Jon Cox a mai spus că nu crede în scenariul potrivit căruia ceasurile inteligente ar putea ameninţa sectorul ceasornicăriei de lux, aşa cum au făcut-o ceasurile japoneze cu cuarţ în anii '70.
De atunci, fabricanţii de ceasuri din Elveţia s-au ancorat solid de segmentul produselor de lux, spune el, vorbind despre acele ceasuri-bijuterii purtate de bărbaţii bogaţi.
În 2013, Elveţia a exportat 28 de milioane de ceasuri, vândute cu un preţ mediu de 1.500 de dolari fiecare. Dintre acestea, 1,6 milioane au fost vândute cu preţuri de cel puţin 20.000 de dolari.
"Dacă o persoană poate să îşi ofere un ceas de 20.000 de dolari, presupunem că acelaşi cumpărător ar putea să îşi ofere şi un ceas inteligent, alături de smartphone-ul său şi de tableta sa", a subliniat acelaşi expert.
"Trebuie să fim vigilenţi şi să anticipăm riscurile unei astfel de revoluţii tehnologice", a declarat însă Stéphane Linder, patronul grupului Tag Heuer.
Dacă Apple pune la punct funcţii utile pentru consumator, Linder consideră că grupul american va trebui să găsească parteneri tehnologici pentru a inventa "ceasul de lux conectat".
Jean-Claude Biver, directorul diviziei de ceasuri din cadrul grupului LVMH, care a considerat întotdeauna ceasurile inteligente ca o oportunitate pentru sector, a anunţat la începutul lunii iulie că Apple l-a angajat pe Patrick Pruniaux, un renumit director de la Tag Heuer, oferind astfel un semnal al interesului deosebit pe care firma californiană îl are faţă de sectorul ceasornicăriei.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FOTO. Taylor Swift deține un portofoliu imobiliar în valoare de 100 de milioane de dolari. Câte locuințe posedă Miss Americana
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 21:55
Turcia suspendă schimburile comerciale cu Israel din cauza războiului din Fâşia Gaza
-
ieri, 21:51