- Home
- Life-Inedit
- STRASBOURG, (20.07.2015, 18:46)
- Patricia Marinescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
România, locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie
România ocupă locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie, cu 1,15 milioane de bilete vândute pe an, potrivit raportului "Focus on Animation", realizat pe parcursul a cinci ani de Observatorul European al Audiovizualului, de pe lângă Comisia Europeană.
230 afișări
România, locul 20 în Europa privind media numărului de spectatori la filmele de animaţie (Imagine: Shutterstock)
Studiul oferă primele rezultate care vin în sprijinul conturării unei hărţi a industriei europene a filmelor de animaţie.
În ceea ce priveşte România, inclusă în raport în secţiunea "Alte ţări europene", aici au fost produse, în perioada 2010 - 2014, trei lungmetraje de animaţie, ţara noastră fiind la egalitate cu Ungaria şi depăşind Bulgaria, Polonia, Slovacia, cu câte două filme, şi Croaţia, Islanda, Irlanda şi Portugalia, cu câte un film.
ULTIMELE ȘTIRI
-
China îl critică dur pe noul președinte al Taiwanului, la doar o zi după învestirea sa: „E dizgrațios. Nimic nu poate opri reunificarea”
-
Judecătoarea din dosarul Vlad Pascu se transferă la Constanţa. CSM i-a aprobat transferul
-
Republica Moldova, prima ţară care a semnat un parteneriat de Securitate şi Apărare cu UE
-
Război comercial. Şeful comerţului american, mesaj din inima Europei: UE trebuie să se alăture eforturilor SUA împotriva exporturilor Chinei
În ceea ce priveşte numărul de spectatori, în aceeaşi perioadă, în România s-a înregistrat o creştere, valoarea maximă fiind atinsă în 2014, cu 1,53 de milioane de plătitori de bilete, ţara noastră situându-se înaintea Slovaciei, Bulgariei şi Croaţiei, care nu au înregistrat mai mult de 910.000 de bilete vândute pentru filmele de animaţie, fiind vorba despre pelicule produse cu până la doi ani înaintea datei lansării.
Raportul "Focus on Animation" urmăreşte volumul producţiilor, distribuţia şi circulaţia filmelor europene de animaţie şi producţiilor de televiziune, dar doreşte şi să ofere o privire de ansamblu asupra industriei animaţiei în fiecare ţară de pe continent şi în Europa, în general.
Industria desenelor animate a devenit o parte vitală în audiovizualul european, atât în termeni culturali, cât şi economici, având în vedere că tehnologia, creativitatea şi afacerile se întrepătrund, se arată în raportul publicat pe pagina oficială europa.eu.
"Nu putem ignora faptul că industria europeană a animaţiei are competitori şi poate este timpul să o luăm în calcul dintr-un punct de vedere mai larg al Uniunii Europene", notează Lucia Recalde Langarica, reprezentantă a programului Creative Europe.
Raportul, realizat pe o perioadă de cinci ani, 2010 - 2014, arată o creştere a apetitului publicului european pentru filmele de animaţie, care au generat 179,8 milioane de bilete vândute în Europa, reprezentând 14,7% din piaţă.
Marea Britanie şi Irlanda au fost în această perioadă cea mai mare piaţă din Europa pentru filmele de animaţie, cu o medie de 30,5 milioane de spectatori.
Filmele de animaţie europene ocupă 20% din piaţa de profil din ţările de pe continent, în anul 2014, 107 producţii realizate în ţări membre ale Uniunii Europene fiind lansate.
În perioada pentru care s-a întocmit raportul, au fost produse şi lansate 250 de lungmetraje de animaţie în Europa, cu o medie de 50 de filme pe an, reprezentând doar 3% din totalul producţiilor cinematografice şi 2,94% din totalul biletelor vândute pe continent.
Franţa Spania şi Marea Britanie au fost principalii producători de animaţii, deţinând 40% din întreaga producţie.
Statele Unite ale Americii reprezintă, de departe, cea mai mare piaţă pentru filmul de animaţie din lume. Între anii 2010 - 2014, lungmetrajele de animaţie au vândut, în medie, 173,9 milioane de bilete de cinema pe an, reprezentând 14,2% din totalul înregistrat în ţară.
De asemenea, 217 posturi de televiziune din Europa dedicate celor mai tineri dintre telespectatori sunt afiliate unora din Statelor Unite, iar peste 80 de posturi TV de profil private sunt europene.
Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 40 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.
Citește pe alephnews.ro: O pată solară uriașă îi îngrijorează pe oamenii de știință. Ce consecințe va avea asupra Pământului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Premierul Ciolacu, după întâlnirea cu Erdogan: „Proiectul de deminare România-Turcia-Bulgaria va începe să funcționeze foarte curând”
Lovitură de teatru: Dezvoltatorul de jocuri Gameloft închide studioul din Cluj. Toţi cei 136 de angajaţi sunt concediaţi
Cine este românul care a construit una dintre cele mai mari reţele de studiouri de videochat şi ce afacere în domeniul dragostei porneşte acum
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată impecabil la 66 de ani
PROSPORT.RO
Prăpastia URIAȘĂ care a apărut din senin și i-a îngrozit pe localnici. Cum s-ar fi format „Gura Iadului”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe