- Home
- Publicitate
- (31.01.2023, 08:00)
(P) Rotaţia celor cinci roţi ale maşinii nu este un moft!
Chiar dacă aveţi anvelope all-season şi nu va trebui să vă schimbaţi roţile de vară cu cele de iarnă şi invers, tot este bine să le includeţi în pachetul de pregătire de schimbare a sezonului. Spre exemplu, să le rotiţi şi să le echilibraţi.
217 afișări
(P) Rotaţia celor cinci roţi ale maşinii nu este un moft!
Uzura anvelopelor este un fenomen normal. La fel de normală este nu doar uzura diferită a roţilor de pe faţă faţă de cele spate, dar şi uzura dintre roţile de pe stânga şi cele de pe dreapta. Desigur, asta nu înseamnă că veţi ajunge în situaţia ca, la o exploatare normală, să ajungeţi să aveţi pneuri foarte tocite pe o roată şi aproape noi pe alta. Dar diferenţe vor exista cu siguranţă şi asta chiar mai repede decât vă aşteptaţi. De asemenea, nu vă bazaţi neapărat pe faptul că aveţi anvelope noi. Acestea au o uzură iniţială diferită tocmai din cauza profilului mai adânc şi al gradului de flexibilitate al canalizaţiilor anvelopei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Mii de sibieni şi turişti vor lua lumină din Muzeu. Necula: Pădurea are memoria oamenilor
-
Tesla: conducere autonomă şi hărţi în China? Ce a obţinut Musk
De asemenea, trebuie precizat că roţile se uzează neuniform pe o maşină. Cel mai simplu se observă acest fenomen la vehiculele cu tracţiune faţă. Întrucât această punte este de bază atât pentru accelerare cât şi pentru frânare sau virare, va avea o uzură mai accentuată. La vehiculele cu tracţiunea pe puntea spate, repartizarea eforturilor între cele două punţi va diminua diferenţele. Dar totuşi vor exista.
Prin urmare, este foarte important să vă rotiţi anvelopele astfel încât să asiguraţi uzura uniformă a acestora. O utilizare corespunzătoare va duce la prelungirea duratei lor de. În această utilizare corespunzătoare intră, desigur, şi rotirea lor. Nu uitaţi şi de roata de rezervă, dacă aveţi aşa ceva. În mod normal, rotaţia anvelopelor trebuie făcută la fiecare 10.000 de kilometri. Totodată, veţi putea verifica şi echilibrarea acestora.
Atunci când rotiţi toate cele cinci roţi (inclusiv cea de rezervă) puteţi aplica următoarele metode. Această soluţie funcţionează indiferent dacă maşina este cu tracţiune faţă, spate (cu propulsie) sau integrală, dar este aplicabilă numai dacă toate cele cinci roţi au tipodimensiuni egale.
Roata stânga-faţă se mută pe stânga-spate.
Roata stânga-spate se mută pe dreapta faţă.
Roata dreapta-faţă se mută pe rezervă.
Rezerva se mută pe dreapta-spate.
Iar roata dreapta-spate se mută pe stânga-faţă încheind, astfel, ciclul rotaţiei.
Mai există şi o altă metodă, relativ mai simplă.
Mutaţi roata stânga faţă pe rezervă.
Rezerva o mutaţi pe dreapta-spate.
Roata dreapta spate merge pe dreapta faţă.
Roata dreapta faţă merge pe stânga spate.
Iar roata stânga spate merge pe stânga faţă.
Indiferent ce soluţie alegeţi, va trebui să o respectaţi la fiecare rotaţie a anvelopelor. Astfel, fiecare dintre roţi va ajunge în fiecare colţ al maşinii. Dacă în schimb aveţi o maşină cu roată de rezervă de dimensiuni reduse, aceasta nu mai poate fi luată în considerare. O metodă des întâlnită, dar nu este recomandabilă celor care fac mai puţin de 20.000 km pe sezon, este schimbarea în doi paşi.
Astfel, după ce parcurgeţi primii 10.000 de km schimbaţi roţile de pe faţă pe spate iar, după alţi 10.000 de km, mutaţi roţile de pe stânga pe dreapta.
Pentru vehiculele cu tracţiune integrală sau propulsie (tracţiune spate) se recomandă sistemul cu încrucişarea din spate, adică:
Roata stânga-spate se mută pe dreapta-faţă.
Roata dreapta-faţă se mută pe dreapta-spate.
Roata dreapta-spate se mută pe stânga-faţă.
Roata stânga-faţă se mută pe stânga-spate.
Dacă aveţi un autoturism cu roţi de dimensiuni diferite pe faţă, faţă de spate, atunci singura variantă este să mutaţi roţile de pe stânga pe dreapta şi invers.
Deşi există mai multe modalităţi de a roti anvelopele (de iarnă sau de vară) pe o maşină, există încă foarte mulţi şoferi care ignoră această operaţiune. Prin urmare, aceştia ajung să plătească mai mult pentru anvelope. Cei care au vehicule cu tracţiune integrală permanentă, în mod special, se vor vedea nevoiţi să înlocuiască toate cele patru anvelope deşi două dintre ele (în general cele care au fost pe spate) vor mai avea suficient profil pentru un sezon.
În consecinţă, rotaţia anvelopelor nu doar că nu este un moft. Este o modalitate inteligentă de economisire fără a face niciun fel de rabat de la siguranţă.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Roxana i-a șocat pe toți de 1 mai! A ajuns să fie cea mai tunată, cu talie de viespe și posterior de 30.000 € 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe