- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (18.10.2011, 09:46)
- Lucia Efrim ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Liderul Confederaţiei Sindicale Meridian: Gara de Nord este în pericol de executare silită. Activitatea CFR riscă să fie blocată
Liderul Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian, Ion Popescu, afirmă că Gara de Nord din Bucureşti este în pericol de executare, iar funcţionarea CFR este grav periclitată de datoriile acumulate în ultimii şase ani către furnizorii de energie electrică.
734 afișări
Liderul Confederaţiei Sindicale Meridian: Gara de Nord este în pericol de executare silită. Activitatea CFR riscă să fie blocată (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)
"Furnizorii au pus sechestru şi deja execută silit numeroase bunuri necesare desfăşurării activităţii companiei: utilaje, staţii de tren şi sedii ale căilor ferate, unele modernizate cu fonduri externe rambursabile, garantate de statul român. În vizorul creditorilor se află şi Gara de Nord", se arată într-un comunicat al confederaţiei sindicale.
Activitatea CFR riscă să fie blocată de neplata unei datorii de peste 2.400 milioane de lei, acumulată în perioada decembrie 2005 - iulie 2011. Compania de căi ferate are de plătit această sumă furnizorilor privaţi de energie electrică Enel, E.ON şi CEZ (peste 803 milioane de lei) şi companiei de stat Electrica (peste 1.236 milioane de lei). Aproximativ 41% din totalul datoriei CFR o reprezintă penalităţile de întârziere la plată, potrivit CSN Meridian.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Klaus Iohannis se pensionează. Postul de profesor de fizică la Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” a devenit vacant
-
76% dintre români consideră că fumătorii adulţi ar trebui să primească informaţii corecte, fundamentate ştiinţific, despre produsele fără fum
-
Londra: Un adolescent a fost ucis şi alte patru persoane au fost rănite în urma unui atac cu o sabie
-
Estonia susţine că Rusia încalcă normele internaţionale privind spaţiul aerian
Situaţia companiei este critică întrucât nu are bani ca să-şi achite debitele. Furnizorii au poprit conturile sucursalelor de căi ferate regionale, au început licitaţiile pentru vânzarea bunurilor în care CFR îşi desfăşoară activitatea, au deconectat de la reţea sucursale regionale, staţii de călători şi staţii de tren din punctele de trecere a frontierei, a mai spus liderul confederaţiei sindicale.
"E o situaţie fără precedent. Există riscul ca funcţionarea companiei să fie grav perturbată sau chiar blocată. Sucursala CF Bucureşti are sechestrate spaţii din clădirea Gării de Nord. În Braşov sunt clădiri în care activează Oficiul de Informatică. Transferul echipamentelor IT din spaţiile susceptibile să fie vândute de creditori ar fragmenta sau chiar întrerupe funcţionarea Oficiului. Între bunurile ce pot fi valorificate de creditori se află utilaje grele de cale ferată şi staţii modernizate cu fonduri externe rambursabile, garantate de statul român. Înstrăinarea acestora ar duce la suspendarea împrumuturilor şi invalidarea internaţională a garanţiei statului", a explicat Ion Popescu, preşedintele CSN Meridian, din care face parte Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial.
Valoarea bunurilor CFR puse sub sechestru la sfârşitul lunii august ajunge, potrivit sursei citate, la peste 207 milioane de lei.
Confederaţia sindicală precizează că la avalanşa de procese pentru neplata datoriilor se adaugă şi numeroase sentinţe definitive de executare silită, încă nepuse în aplicare. Furnizorii de stat deţin dosare de executare silită asupra activelor CFR estimate la 75% din valoarea stabilită de un evaluator independent. La aceasta se adaugă TVA, cheltuielile de evaluare, cele de judecată şi comisioanele de executare.
Potrivit CSN Meridian, datoriile s-au acumulat din cauza faptului că energia electrică a fost achiziţionată de la furnizori la preţuri şi de trei ori mai mari, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA nefiind consumator eligibil şi neputând achiziţiona energie electrică de pe piaţa liberă, devenind astfel consumator captiv.
"CSN Meridian consideră că situaţia actuală pune în pericol însăşi existenţa sistemului de transport feroviar din România. Milioane de cetăţeni depind de acest mijloc de transport puţin poluant, care este trenul. Falimentul căilor ferate ar duce şi la pierderea specialiştilor din acest domeniu. Din vara anului 2009 şi până în prezent au fost disponibilizaţi peste 18.000 de angajaţi. Lucrătorii de la CFR sunt o avuţie naţională pentru că se formează ca specialişti într-o perioadă lungă de timp, într-un domeniu sensibil şi strategic, cum este infrastructura feroviară. Angajaţii CFR n-au nicio vină că, ani la rând, compania a acumulat datorii fără ca nimeni să sesizeze. Cei care au condus compania şi au permis, intenţionat sau nu, majorarea acestor debite ar trebui să dea socoteală cu averile lor", a mai spus Ion Popescu.
Citește pe alephnews.ro: Elon Musk este mai bogat cu 36 de miliarde de dolari de când s-a întors din China
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Xenotransplantul prinde avânt în domeniul chirurgiei. Primii rinichi de porc au fost deja transplantați cu succes la doi pacienți
Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Florin Piersic, internat în stare gravă la Terapie Intensivă! Infecția s-a extins, iar actorul ar putea fi transferat la Viena 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe