- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (10.09.2015, 17:47)
- Patricia Marinescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O reclamă la ciuperca tibetană şi turmericul indian, interzis de CNA de la difuzarea la TV
O reclamă la suplimentul alimentar ciuperca tibetană şi turmericul indian a fost interzisă de la difuzarea la TV, cu unanimitate de voturi, joi, de membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), care au constatat că aceasta încalcă legislaţia audiovizualului.
1965 afișări
O reclamă la ciuperca tibetană şi turmericul indian, interzis de CNA de la difuzarea la TV
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un raport de monitorizare care a cuprins mai multe spoturi publicitare difuzate la televiziuni şi posturi de radio începând cu luna martie.
Din cele două calupuri analizate, doar o reclamă la produsul ciuperca tibetană şi turmericul indian prezentată în emisiunea de teleshopping difuzată de Naţional TV pe 3 iunie a primit o decizie de intrare în legalitate, în baza articolelor 93, 126 (2) şi 128 (d) din Codul de Reglementare a Conţinutului Audiovizual, la propunerea membrului CNA Radu Herjeu. Astfel, reclama nu mai poate fi difuzată în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Fosta spioană KGB care seducea bărbați de dragul guvernului rus face noi dezvăluiri la un podcast american
-
Infotrafic: autorităţile sunt în alertă deoarece şoselele s-ar putea aglomera înainte de minivacanţă
-
Vreme schimbătoare în luna mai cu temperaturi plăcute şi cu precipitaţii
-
Ion Cristoiu: Cum poate deveni România imună la diversiunile ruseşti
Emisiunea de teleshopping în care a fost prezentat produsul menţionat a fost difuzată de postul de televiziune Naţional TV pe 3 iunie, de la ora 13.15, având o durată neîntreruptă de 15 minute.
În cadrul spotului s-a precizat că produsul ciuperca tibetană în combinaţie cu turmericul indian reprezintă unul dintre cele mai cunoscute remedii tonifiante ale medicinei alternative. Cătălin Luca, despre care se ştie că este medic, fără ca în reclama difuzată de Naţional TV să se menţioneze acest lucru, precizează că produsul ciuperca tibetană poate fi administrat pentru mai multe probleme de sănătate. CNA a primit mai multe reclamaţii privind reclama la acest produs, care este prezentat drept "un medicament de uz uman".
CNA a considerat că reclama încalcă articolul 93 din Codul audiovizual, potrivit căruia "comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
De asemenea, decizia de intrare în legalitate a fost luată în baza articolului 126 (2) - "Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare" - şi a articolului 128 (d) - "Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: (...) d) cancer şi alte boli tumorale".
La şedinţa de joi a Consiliului Naţional al Audiovizualului participă Radu Călin Cristea (care conduce şedinţa), Răsvan Popescu, Dorina Rusu, Radu Herjeu, Laura Georgescu, Viorel-Vasile Buda, Lorand Turos şi Florin Gabrea.
Citește pe alephnews.ro: Sam Altman dezvăluie secretul succesului în afaceri și în carieră: „E surprinzător de ușor de învățat”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Zi decisivă în războiul Israel-Hamas. Dacă nu se ajunge la un acord de încetare a focului, Israelul e gata să înceapă ofensiva în Rafah
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Cine este omul de afaceri care a câştigat 6,5 miliarde de dolari peste noapte, mai mult decât salariul mediu pe o lună a 6 milioane de români
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Theo Rose, decizie neașteptată cu doar câteva zile înainte de Paște: 'Mi-am bătut joc de viața mea!' 😲
CANCAN.RO
Nutriționistul Mihaela Bilic spune adevărul despre MICII din comerț. Câți mititei ar trebui să mâncăm, de fapt? „Să încingem grătarele!”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe