- Home
- Externe
- ROMA, (03.02.2013, 18:28)
- Valentin Vidu - Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Doi răniţi spitalizaţi în Italia, după incidentul aerian în care a fost implicat un avion Carpatair
Două persoane, inclusiv un pasager, se pare un cetăţean turc, erau spitalizate în continuare, duminică, după ce un avion operat de compania română Carpatair în contul Alitalia a ratat aterizarea şi a ieşit de pe pistă, sâmbătă seara, la Roma.
841 afișări
Doi răniţi spitalizaţi în Italia, după incidentul aerian în care a fost implicat un avion Carpatair (Imagine: carpatair.com)
Parteneriatul dintre cele două companii se afla în centrul unor critici dure în Italia, în urma incidentului de sâmbătă, potrivit AFP.
Conform postului SkyTg24, cele două cel mai grav rănite persoane sunt un pasager turc, operat la nivelul coloanei vertebrale, şi o peruviană, care a suferit diverse traumatisme şi pe care alte instituţii de presă au identificat-o ca fiind o însoţitoare de zbor româncă. Viaţa lor nu este în pericol.
Anchetele deschise de către autorităţi în domeniul aerian, justiţia italiană şi compania Alitalia continuau, duminică, pe Aeroportul Roma-Fiumicino, unde avionul accidentat se afla în continuare pe iarbă, cu trenul de aterizare complet distrus.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Spionii” ajung în Germania. Șase persoane au fost au fost acuzate că ar spiona pentru Rusia și China
-
Tradiţii şi obiceiuri în Duminica Floriilor. Care este superstiţia pentru fetele nemăritate
-
George Simion strânge la Bucureşti conservatorii europeni. Ce plan are AUR pentru Europa
-
Hamas a publicat un videoclip în care apar doi ostatici din Gaza
Avionul, de tip ATR-72, aparţinând companiei române Carpatair, a decolat de la Pisa (nord) sâmbătă, către ora 18.15 GMT (20.15, ora României), şi a sosit pe Aeroportul Roma-Fiumicino după o oră. Însă, dintr-un motiv necunoscut, pilotul a fost nevoit să încerce să aterizeze în mai multe rânduri. El a reuşit să aterizeze, până la urmă, dar aeronava a ieşit de pe pistă.
Directorul Aviaţiei Civile de la Fiumicino, Vitaliano Turra, a declarat pentru presă că accidentul s-a produs în urma unei "înlănţuiri de evenimente, nu are o singură cauză". Potrivit lui Turra, rafalele de vânt atingeau o viteză "de 50 de kilometri pe oră, deci era puternice, dar nu erau incompatibile cu o aterizare".
În contextul în care, într-un prim comunicat, Alitalia a pus accidentul pe seama rafalelor de vânt, directorul operaţional al companiei, Giancarlo Schisano, a rectificat informaţiile, duminică. "Erau, cu siguranţă, rafale puternice de vânt, dar aeroportul era deschis, deci (prin aceasta) nu se precizează absolut nimic în legătură cu cauza" accidentului, a declarat el pentru postul SkyTg24.
Directorul a confirmat "trei incidente în ianuarie" implicând zboruri asigurate de către Carpatair în contul Alitalia, dar a subliniat că această companie deţine toate certificările necesare. După o problemă de presurizare, în cursul unui zbor Ancona-Roma, au avut loc, potrivit lui Schisano, o inspecţie efectuată de către Aviaţia Civilă şi un audit la Alitalia asupra celor două avioane de tip ATR-72 care asigură curse interne în contul companiei italiene.
Alitalia a suspendat parteneriatul cu Carpatair, care exista începând din primăvara lui 2012, pe rutele Roma-Ancona, Roma-Pisa şi Roma-Bologna, pe care le asigură ea însăşi.
Potrivit unor fotografii publicate de mai multe ziare, Alitalia a şters, în noaptea de sâmbătă spre duminică, culorile sale de pe carlinga avionului implicat în accident.
Sindicatul piloţilor Uil Trasporti a amintit că a lansat un semnal de alarmă asupra unor "avarii şi probleme" la Carpatair
De asemenea, politicianul Pierferdinando Casini (de centru) a denunţat, într-un mesaj postat pe Twitter, faptul că Alitalia "a fost salvată, în 2008, cu un cost de trei miliarde de euro şi trimiţând personal în şomaj tehnic. Iar, după accea, cumperi un bilet la Alitalia şi te trezeşti într-o cursă Carpatair cu un nivel insuficient de securitate. Acest lucru este inaceptabil".
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Irakul incriminează relaţiile între persoane de acelaşi sex. Pedeapsa maximă este 15 ani de închisoare
Citește pe www.zf.ro: Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: INCIDENT AVIATIC la Roma: 16 persoane rănite, după ce un avion Carpatair a ratat aterizarea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Die Welt a publicat acordul de pace pe care Ucraina și Rusia l-ar fi putut semna încă din aprilie 2022
Revoluţia Inteligenţei Artificiale a început: Pregătiţi-vă să vă salutaţi noii colegi de muncă roboţi. Nimic nu va mai fi la fel pe piaţa muncii
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Locul de basm din România pe care puțini turiști îl știu. Ascunde un mare secret, cunoscut doar de câțiva oameni
CANCAN.RO
Pensionarii vor primi banii înaintea Paștelui. Poșta Română a început distribuirea în avans a pensiilor
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe