- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (24.11.2013, 22:59)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Final de sezon "en fanfare" pentru Vettel
Campion mondial pentru a patra oară consecutiv de la finalul lunii octombrie, germanul Sebastian Vettel a continuat seria excepţională de victorii şi la ultima etapă a sezonului, în Brazilia, unde s-a impus din nou fără probleme.
158 afișări
Sebastian Vettel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Înaintea Marelui Premiu al Braziliei, cele mai multe succese consecutive în Formula 1 le avea italianul Alberto Ascari, nouă, recordul său fiind stabilit în două sezoane, 1952, când a câştigat şase curse, şi 1953. Sebastian Vettel a ajuns, duminică, la a noua victorie consecutivă în 2013 şi a 39-a din carieră, 13 dintre acestea fiind obţinute anul acesta. El este neînvins de la 25 august, când a avut loc prima etapă după pauza de vară, Marele Premiu al Belgiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
Cursa de la Interlagos a stat, duminică, sub ameninţarea ploii. Dorită de unii dintre piloţi, ploaia nu şi-a făcut până la urmă apariţia, după ce două zile la rând a inundat circuitul brazilian. Sâmbătă, repriza a treia a calificărilor a fost amânată mai bine de 40 de minute din acest motiv. Cu toate acestea, indiferent de vreme, cel mai rapid pilot a fost tot Sebastian Vettel, clasat pentru a noua oară în pole-position, în 2013.
Duminică, germanul nu a mai pornit în stilul său caracteristic, adică foarte bine. Nico Rosberg (Mercedes) l-a depăşit pe Vettel imediat după start, însă nu a rezista decât un tur la conducere. Pilotul de la Red Bull şi-a recuperat poziţia de lider la finalul turului întâi, apoi nu a mai putut fi ajuns de nimeni. După zece tururi, Vettel avea deja un avans de nouă secunde. El a făcut o cursă fără greşeală până la final, cu doar un singur moment de emoţie. În turul 48/71, la al doilea schimb de pneuri, Vettel a fost întârziat serios de mecanicii Red Bull, care nu îi găseau o roată. În "haosul" de la boxele Red Bull a ajuns şi Mark Webber, care a fost nevoit să stea la rând până când Vettel a eliberat locul. Cvadruplul campion mondial nu şi-a pierdut cumpătul, a aşteptat liniştit găsirea şi montarea roţii, apoi şi-a reluat cursa de regularitate şi a trecut primul linia de sosire pentru a noua oară consecutiv în acest sezon.
Ca de obicei, acţiunea s-a desfăşurat în spatele lui Vettel. Rosberg, al doilea la start, a pierdut teren constant, fiind întrecut pe rând de Fernando Alonso Alonso (3), Mark Webber (4) şi Lewis Hamilton (5). Spaniolul de la Ferrari a stat pe locul doi doar până în turul 13, când Webber l-a depăşit lejer. Alonso a mai ajuns o dată pe locul 2, după incidentul din turul 48, dar ulterior Webber l-a depăşit din nou şi a întregit "dubla" Red Bull. Astfel că pentru vicecampionul mondial nu a mai existat decât o palidă consolare, ultima treaptă a podiumului.
Felipe Massa, aflat la ultima cursă pentru Ferrari, şi Lewis Hamilton (Mercedes) ar fi trebuit să termine în apropierea podiumului, dar ambii piloţi au fost pedepsiţi cu câte un "drive-through": brazilianul pentru că a "călcat" linia albă la intrarea la boxe, iar britanicul pentru că a provocat un acroşaj cu Valtteri Bottas (Williams). În urma acestor sancţiuni, cei doi au încheiat cursa pe locul 7 (Massa), respectiv 9.
Jenson Button a reuşit, duminică, cea mai bună clasare în acest sezon pentru McLaren-Mercedes, locul 4, după ce a fost doar al 14-lea la start. Şi coechipierul său a obţinut un rezultat excelent, locul 6, în condiţiile în care a fost doar pe locul 19 pe grilă. Între ei s-a situat Nico Rosberg, pe locul 5. Nico Hulkenberg (Sauber), pe poziţia a opta şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso), al zecelea, au punctat şi ei la ultima cursă a sezonului. O prezenţă constantă pe podium în ultimul timp, Romain Grosjean (Lotus-Renault), a abandonat, duminică, în turul 5, din cauza unor probleme tehnice.
Laureaţii anului 2013 sunt Sebastian Vettel şi echipa Red Bull, care au cucerit pentru a patra oară consecutiv titlurile mondiale. Alonso este vicecampion mondial, iar Mark Webber a încheiat pe locul 3. Mercedes a obţinut titlul de vicecampioană mondială la echipe, urmată de Ferrari şi Lotus-Renault.
Finalul anului reprezintă un moment al despărţirilor pentru mai mulţi piloţi. Mark Webber va pleca de la Red Bull, pentru a se dedica unei cariere în cursele de anduranţă, cu constructorul german Porsche. De asemenea, după opt ani la Ferrari, Felipe Massa spune adio scuderiei. În 2014, brazilianul va concura pentru Williams, iar locul său la Ferrari va fi luat de finlandezul Kimi Raikkonen (Lotus-Renault), absent de la ultime două curse din cauza unei operaţii la spate.
Mexicanul Sergio Perez şi venezuelanul Pastor Maldonado au evoluat ultima dată la echipele McLaren-Mercedes, respectiv Williams şi viitorul lor în Marele Circ este incert în acest moment. Germanul Nico Hulkenberg va pleca probabil de la Sauber pentru a face echipă cu Romain Grosjean la Lotus-Renault.
Introdus în anul 2006, motorul V8 de 2,4 litri a ajuns la sfârşit de "carieră" în Marele Circ, din 2014 monoposturile urmând a fi echipate de propulsoare turbo V6 de 1,6 litri.
Calendarul sezonului următor al Campionatului Mondial de Formula 1 nu este cunoscut în întregime. Potrivit proiectului publicat de FIA, prima etapă din 2014, Marele Premiu al Australiei, este programată la 16 martie, la Melbourne.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe