- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (19.05.2016, 14:06)
- Monica Moanea
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ANALIZĂ: Expert în aviaţie - Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer
Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer, deoarece altfel transponderul aeronavei ar fi trimis în continuare informaţii despre locaţie şi altitudine, a declarat expertul în aviaţie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.
3204 afișări
ANALIZĂ: Expert în aviaţie - Probabil că avionul EgyptAir MS804 a făcut o explozie în aer (Imagine: AFP / Mediafax Foto)
Avionul EgyptAir care efectua o cursă între Paris şi Cairo cu 66 de persoane la bord s-a prăbuşit în Marea Mediterană joi dimineaţa, au anunţat oficiali din cadrul Aviaţiei Civile egiptene, citaţi de AP online.
Zborul MS804 nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului la ora locală 2.45, când se afla la o altitudine de peste 11.000 de metri, potrivit companiei aeriene. În momentul dispariţiei aeronava se afla în zona de trecere dintre spaţiul aerian grecesc şi cel egiptean, iar circumstanţele în care a dispărut aeronava a născut numeroase semne de întrebare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Unul dintre cei mai mari angajatori din România închide o fabrică de componente auto
-
Reacţia lui Biden după violenţele din campusuri: Au dreptul să protesteze, dar nu să provoace haos
-
Un stâlp electric s-a păbuşit în craterul de la Slănic. Alte 16 persoane, evacuate din apartamente
"Tulburător în cazul acestui zbor este faptul că disparaţia de pe radar, adică întreruperea Transponderului s-a produs la ieşirea din spaţiul aerian grecesc şi intrarea în spaţiul aerian egiptean. Lucrul acesta de ce este tulburător, pentru că daca cineva ar dori să facă lucrul acesta intenţionat o astfel de manevră, exact acesta ar fi momentul cel mai bun fiindcă produce cea mai multă confuzie" a declarat dr. ing. Octavian Pleter pentru MEDIAFAX.
Citeşte şi: Fragmente ale avionului EgyptAir prăbuşit în Marea Mediterană, găsite în largul insulei Creta
Potrivit experţilor, în momentul în care un avion trece dintr-un spaţiu aerian în altul, se schimbă frecvenţa de comunicare, iar în acest caz se poate prezuma că a fost schimbată greşit frecvenţa iar un semnal de tip Mayday prin care se cere ajutor s-ar fi putut pierde în eter.
Expertul în aviaţie Octavian Pleter vorbeşte despre o asemănare între dispariţia aeronavei EgyptAir MS804 şi Malaysia MH 370, avionul care a dispărut de pe radare pe 8 martie 2014.
Citeşte şi: Cronologia tragediilor aviatice din ultimii doi ani - 1103 persoane au decedat şi doar 15 au supravieţuit. Iulie 2014, cea mai nefastă lună pentru aviaţia internaţională - VIDEO
"Din punct de vedere al momentului dispariţiei seamană cu cazul avionului Malaysia MH370 şi acolo întreruperea tuturor sistemelor s-a produs exact la transferul din spaţiul aerian malaesian la cel vietnamez. Acest indiciu este unul tulburător, sigur, poate fi o coincidenta, dar poate fi si un indiciu, iar dacă cineva ar fi vrut să întrerupă funcţionarea acesta era momentul cel mai favorabil pentru a crea cât mai multă confuzie" a mai spus Octavian Pleter.
Orice avion are un transponder, care este un aparat ce transmite date despre locaţia şi altitudinea avionului către sol în mod automat.
"Transponderul este un transmiţător automat de răspuns la interogări electronice de locaţie, acest transponder funcţiona şi în modul în care el emitea şi din propira iniţiativă locaţia sa, nu doar la interogări. Acest transponder este dublat la bord, adică dacă el se defectează rolul său poate fi preluat, dar aici vorbim nu numai de întreruperea transponderului, avionul nu a mai răspuns nici la comunicaţiile radio, adică aici este vorba despre o dublă tăcere, o tăcere electronică a echipamentelor şi o tăcere a piloţilor" susţine Pleter.
Mai mult, un alt expert în aviaţie Dan Andrei a explicat pentru MEDIAFAX ce posibilităţi de comunciare are un pilot atunci când semnalează un pericol la bordul avionului.
"Atunci când pilotul este conştient că este într-o situaţie periculoasă, există la transponder un cod care transmite automat la sol instantaneu că aeronava are o situaţie deosebită şi este un semn distincitv, alertează controlul de trafic, adică începe să-i clipească roşu ca să-i atragă atenţia că are nevoie de ajutor", a declarat expertul în aviaţie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.
Ce a atras atenţia în cazul dispariţiei aeronavei EgyptAir MS804 este faptul că pilotul nu a dat un astfel de semnal.
"Chestia asta nu s-a întâmplat, pilotul nu a schimbat codul la transponder şi totodată fiind în zbor orizontal 370 el a dispărut de pe ecran. Asta ne face să credem că avionul a dispărut de acolo, adică nu a dispărut în neant, probabil a făcut o explozie pentru că altfel, dacă avionul este în integralitatea lui, transponderul transmite în continuare informaţii despre altitudine şi despre poziţie", a mai spus Dan Andrei.
În ciuda faptului că pilotul avionului nu a semnalat un pericol la bordul avionului, experţii susţin că şansele ca problema să fi fost una tehnică sunt foarte mici.
"La o defecţiune tehnică piloţii ar avea posibilitatea de a comunica, extrem de rar o defecţiune tehnică produce efecte atât de bruşte, probabilitatea mai mare este să fie ceva voit ca şi în cazul avionului Malaysia 370", a explicat Octavian Pleter.
Citeşte şi: Cronologia tragediilor aviatice din ultimii doi ani - 1103 persoane au decedat şi doar 15 au supravieţuit. Iulie 2014, cea mai nefastă lună pentru aviaţia internaţională - VIDEO
Citeşte şi: Avionul EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo, s-a prăbuşit în Marea Mediterană. Fragmente ale aeronavei, descoperite în largul insulei Creta - VIDEO
Citeşte şi: Avion american de recunoaştere, interceptat de avioane de luptă chineze deasupra Mării Chinei de Sud
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FOTO. Taylor Swift deține un portofoliu imobiliar în valoare de 100 de milioane de dolari. Câte locuințe posedă Miss Americana
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 21:55
Turcia suspendă schimburile comerciale cu Israel din cauza războiului din Fâşia Gaza
-
ieri, 21:51