- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (02.05.2018, 14:00)
- Nicolae Oprea , Mediafax
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Interzicerea maşinilor sub Euro 5 în Capitală | Se cere decalarea datelor în controversatul proiect privind scoaterea autoturismelor cu norme de poluare sub Euro 5 din Bucureşti
Lucian Iliescu, consilierul general în cadrul Primăriei Capitalei care propune scoaterea maşinilor sub Euro 5 din Bucureşti, cere conducerii PMB să nu „bagatelizeze” acest proiect. Iliescu vrea, de asemenea, decalarea datelor din proieict. Cum văd acest proiect celelalte partide din CGMB.
10272 afișări
„În urma consultărilor, modific două articole. Decalez limitarea între orele 6.00 - 22.00 pe raza Municipiului Bucureşti a autoturismelor Euro 3 în 2023 faţă de 2020 şi Euro 4 în 2025, faţă de 2021. Articolul cu masinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 rămâne neschimbat şi prevede limitarea între 6.00- 22.00 încapând cu 1 ianuarie 2019. Includ ca excepţie autovehiculele retro, respectiv cumulat 30 ani vechime, plus înscriere într-o asociaţie auto recunoscută. Celelate excepţii rămân neschimbate”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Lucian Iliescu, consilier general din partea Partidului Mişcarea Populară.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România este țara din Europa în care sectorul privat, antreprenorial, are impactul cel mai mic asupra deciziilor guvernamentale. Este un abuz!
-
Situaţie de urgenţă la Slănic. Craterul apărut în oraş - autorităţile din Prahova vor să facă noi evacuări ale populaţiei
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Elveţia a invitat peste 160 de ţări la conferinţa pentru pace în Ucraina. Rusia nu este pe listă
Recent, Iliescu a propus spre dezbatere un proiect de hotârâre care prevede interzicerea circulaţiei în Capitală, de la 1 ianuarie 2019, a autoturismelor Euro 1 şi Euro 2 şi autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 din 2020, respectiv 2021.
Proiectul nu a fost însă inclus pe ordinea de zi a şedinţei CGMB şi nici măcar pus în dezbatere publică.
„Doresc din partea executivului PMB să nu bagatelizeze propunerea mea şi să dea curs pentru consultarea publică şi a studiului de impact făcut de către direcţiile de specialitate ale primăriei. În lispa unui răspuns, cealaltă parte însemnată a bucureştenilor care îşi doresc un aer curat şi un trafic normal, trebuie să primească o explicaţie din partea Guvernului României şi a Primăriei Municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte poluaea foarte mare din Capitală”, mai susţine Lucian Iliescu.
Conducerea PMB nu vede, însă, cu ochi buni acest proiect. Cel puţin nu „în următoarea perioadă”.
„Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, se arată într-un comunicat remis de PMB.
De altfel, nici consilierii celorlalte partide din cadrul CGMB nu susţin o măsura, susţinând că este radicală.
„Eu cred că sunt alţi paşi care trebuie făcuţi înainte de o astfel de măsură radicală. Ar trebui să luăm în ordine poluatorii, iar cel mai mare este transportul public de călători. Până la a interzice cetăţenilor accesul cu maşinilie în oraş, ar trebui modernizat transportul în comun, să nu mai polueze, şi trebuie implementate şi parcările de tip park&ride”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Cătălin Deaconescu, consilier PNL.
Reprezentanţii USR spun că nu ar vota proiectul, în această formă.
„Capitala este foarte poluată şi trebuie luate măsuri pentru a reduce poluarea. Pe de altă parte, nu se începe cu un astfel de proiect. În această formă, USR nu ar vota acest proiect, pentru că sunt alte lucruri pe care trebuie să le facem înainte de a penaliza cetăţenii”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Roxana Wring, consilier USR.
Citește pe alephnews.ro: Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat de evenimentele din spital
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe