- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (02.05.2014, 14:32)
- Alina Novaceanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta, despre metrourile care nu ar încăpea în staţii: Dacă cei de la Metrorex o vor cere, o să facem o verificare
Premierul Victor Ponta a declarat, vineri, întrebat despre faptul că s-au cumpărat garnituri de metrou care nu ar încăpea în staţii, că, dacă Metrorex va cere, o să se facă o verificare şi vor fi sesizate toate instituţiile statului pentru a-i trage la răspundere pe cei care au făcut acest contract.
3876 afișări
Ponta, despre metrourile care nu ar încăpea în staţii: Dacă cei de la Metrorex o vor cere, o să facem o verificare (Imagine: www.caf.es)
Întrebat cum vede situaţia de la Metrorex, unde s-au cumpărat garnituri de metrou de aproximativ 100 de milioane de euro şi nu ar încăpea în staţii, Ponta a spus că e vorba de un contract semnat în 2009 sau 2011.
"E evident că, dacă cei de la Metrorex o vor cere, o să facem o verificare şi vom sesiza toate instituţiile statului pentru a-i trage la răspundere pe cei care au făcut un contract dezavantajos", a arătat Ponta.
Citeşte şi:
Noi trenuri de metrou în Bucureşti. Cum arată şi ce dotări au garniturile - GALERIE FOTO
El a mai spus că se află în faza finală întocmirea documentaţiei pentru trecerea metroului Bucureşti la Primăria Capitalei, arătând că acest lucru se va face cu siguranţă anul acesta, dar el doreşte să fie cât mai repede.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Războiul pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale a început. Apple recrutează zeci de experți de la Google pentru a-și extinde divizia de A.I.
-
Războiul din Ucraina, ziua 799. SUA acuză Rusia că foloseşte arme chimice / Replica Moscovei / Oraş pârjolit de ruşi în estul Ucrainei: doar turla bisericii a rămas intactă / Ne îndreptăm spre un război Rusia-NATO?
-
Mii de sibieni şi turişti vor lua lumină din Muzeu. Necula: Pădurea are memoria oamenilor
-
Tesla: conducere autonomă şi hărţi în China? Ce a obţinut Musk
"Suntem în faza finală pentru întocmirea documentaţiei pentru că, aşa cum se întâmplă în toate capitalele, metroul Bucureşti să treacă la Primăria Capitalei, la Consiliul General, aşa e normal. Evident, continuarea investiţiilor, dar cu management asigurat de comunitatea locală. Nu e normal ca până la urmă să plătească şi cel din Satu Mare şi cel din Tucea subvenţie pentru metroul din Bucureşti", a precizat Ponta.
El a mai spus că, în momentul predării-primirii, o să se ştie exact ce bani au fost investiţi şi ce bani s-au aruncat "aiurea din 2009 încoace".
Întrebat când se va face această trecere a metroului la Primăria Capitalei, Ponta a răspuns: "Cu siguranţă anul acesta, dar eu îmi doresc cât mai repede".
Sindicaliştii de la metrou susţin că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex, pentru care s-ar fi plătit 98 milioane de euro, sunt prea late şi impun modificări în toate cele 14 staţii de pe Magistrala 2, compania susţinând, în replică, faptul că trenurile respectă normele tehnice impuse.
Liderul Uniuni Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că platformele noilor trenuri cumpărate de Metrorex sunt mai late decât ar trebui, în prezent fiind mai multe zone de pe magistrala 2 în care se lucrează la peroane.
Rădoi a precizat că pentru utilizarea noilor trenuri trebuie "să se taie din peroane", astfel încât, pe lângă cele 98 de milioane de euro plătite pentru achiziţionare, vor mai fi costuri suplimentare, care vor trebui plătite tot de Metrorex, adică din banii cetăţenilor.
"Nu ştiu suma, dar de suportat, o suportă Metroul. Noile trenuri ar fi trebuit să fie în circulaţie din aprilie. Nu ştim cât durează modificările, pentru că sunt necesare în toate staţiile de pe magistrala 2", a spus liderul sindical.
Metrorex a precizat, într-un comunicat de presă transmis miercuri, că societatea a încheiat, în 2011, un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF din Spania, atribuirea contractului realizându-se în urma unei licitaţii publice internaţionale la care a participat şi Bombardier Transportation din Suedia.
"Preţul oferit de firma CAF a fost de 97,012 milioane iar preţul oferit de firma Bombardier Transportation a fost de 117,595 milioane euro. Pe toată perioada de derulare a contractului de achiziţie (întocmire documentaţie pentru organizarea procedurii de achiziţie, a specificaţiei tehnice, analiza şi evaluarea ofertelor tehnice şi financiare, avizarea documentaţiilor tehnice de proiectarea a noului tren, analiza rezultatelor testelor statice, de tip şi de serie) SC Metrorex SA a fost asistată în calitate de consultant de către asocirea Systra SA - Franţa şi Metroul SA -România", precizează compania
Trenurile de metrou realizate de firma CAF au început să sosească la Bucureşti înecembrie 2013, în prezent fiind recepţionate preliminar şase dintre acestea, aflate în diverse stadii de testare dinamică de tip/serie pe reţeaua de metrou.
Tot firma CAF a asamblat, la Atelierele Griviţa din Bucureşti, alte patru trenuri, care sunt în diferite stadii de testare statică.
"Trenurile de metrou sunt realizate cu respectarea tuturor normelor de proiectare şi asamblare aplicabile pentru acest tip de tren, iar dimensiunile acestora se încadrează întocmai în gabaritul de liberă trecere al trenului de metrou aşa cum acest gabarit este precizat explicit în Instrucţia 314M/1997", susţine Metrorex.
În plus, societatea afirmă că nu au fost constatate interferenţe între gabaritul static al trenului nou de metrou şi infrastructura metroului şi nici între gabaritul cinematic al trenului nou de metrou şi infrastructura metroului în zona tunelelor de metrou, a sistemului de alimentare cu energie electrică sau a instalaţiilor de semnalizare.
"Din acest motiv, începând cu data de 08.01.2014 s-au efectuat şi se efectuează în continuare, atât ziua (pe distanţa cuprinsă între staţia de metrou Dimitrie Leonoda - staţia de metrou Apărătorii Patriei), cât şi noaptea (alternativ pe întreaga distanţă a magistralelor 1, 2 şi 3) probe interne, teste de tip şi de serie cu toate cele şase trenuri aflate în locaţiile Metrorex, fără a « lovi peroanele »", se mai arată în comunicatul companiei.
Metrorex menţionează că sunt zone unde au fost constatate interferenţe cuprinse între 1 şi 12 mm între gabaritul cinematic al trenului (gabarit cinematic care a fost simulat prin ataşarea de piese de polistiren având grosimi cuprinse între 40 şi 80 mm pe suprafaţa exterioară a trenului în punctele unde apar cele mai mari deplasări ale caroseriei trenului în timpul mersului) şi marginea peroanelor la 10 peroane dintr-un total de 90, pe o distanţă de 98 m dintr-un total de 951,2 m cât măsoară lungimea tuturor peroanelor celor 45 de staţii de metrou, cât şi cauza principală de apariţie a acestor interferenţe.
Astfel, cauza ar fi construirea unor peroane, la unele staţii realizate până în anul 1985, cu toleranţe mai mari, în anumite zone ale acestora, faţă de cotele stabilite prin "Instrucţia nr. 314M privind normele şi toleranţele pentru constructia, reparaţia şi întreţinerea căii de rulare la metrou, ediţia 1997".
"SC Metrorex SA asigură opinia publică şi utilizatorii metroului bucureşten că noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respectă întru totul normele tehnice impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se încadrează ca şi dimensiuni în limitele impuse de gabaritul de liberă trecere al construcţiilor existente în metrou aşa cum acestea sunt foarte clar şi explicit prezentate în «Instrucţia nr. 314M privind normele şi toleranţele pentru constructia, reparaţia şi întreţinerea căii de rulare la metrou, ediţia 1997» şi vor fi introduse în circulaţie imediat după efectuarea probelor de anduranţă impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de către primul tren şi a 2.000 km de către celelalte trenuri fără călători, în condiţii reale de circulaţie pe magistralele 1, 2 şi 3, printre trenurile cu călători", mai precizează Metrorex.
Potrivit sursei citate, utilizarea noilor trenuri de metrou în serviciul comercial se va realiza numai după ce firma CAF va obţine Agrementul tehnic feroviar care se emite numai de către Autoritatea Feroviară Română (AFER) şi care certifică faptul că trenul corespunde tuturor cerinţelor tehnice şi de siguranţă impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Problema României e că votantul s-a înstrăinat de putere. Democrația înseamnă că tu, eu și toți din țară avem puterea
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk nu poate să piardă: A câştigat 40 de miliarde de dolari într-o singură săptămână, după ce a dat afară 14.000 de oameni
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Elon Musk nu are milă: A închis peste noapte întreaga divizie de Superchargere de la Tesla şi a dat afară pe toată lumea. Încă 500 de angajaţi se alătură celor 14.000 deja concediaţi
ANAF scoate tunurile grele: Încep controalele masive la persoanele fizice. Cine sunt cei vizaţi de aceste controale
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar la câteva zile s-a afișat cu un manechin spectaculos
PROSPORT.RO
Roxana i-a șocat pe toți de 1 mai! A ajuns să fie cea mai tunată, cu talie de viespe și posterior de 30.000 € 😲
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe