- Home
- Tehnologie
- (01.10.2022, 01:47)
- Alexandru Stan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Spaima lui Putin: B-2 Spirit. Cele mai înfricoşătoare bombardiere invizibile din lume ar putea ruina Rusia într-o singură noapte
Rusia ştie că nimic nu poate opri bombardierul invizibil B-2 Spirit.
30030 afișări
Sursa - U.S. Air Force
Într-o lume a competiţiei între marile puteri, forţele aeriene americane au o armă la care Rusia şi China pot doar să viseze: o mică flotă de bombardiere invizibile B-2 Spirit.
Un fost membru al Forţelor Aeriene americane explică de ce sunt atât de venerate: Dezvoltat ca proiect "Advanced Technology Bomber", B-2 Spirit a fost conceput în timpul administraţiei Carter, dar a zburat abia în 1989 şi a intrat în serviciu în 1997. Proiectat pentru a ocoli apărarea aeriană sovietică şi pentru a lansa fie arme convenţionale, fie arme termonucleare, B-2 a fost primul bombardier invizibil din lume şi până în prezent, rămâne singurul bombardier invizibil produs vreodată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
Programul B-2 are o altă distincţie notorie: bombardierul este cel mai scump avion construit vreodată. Cu 21 de bombardiere B-2 Spirit produse, costul total al programului se reduce la 2,13 miliarde de dolari pentru fiecare aeronavă.
Aşadar, atunci când un B-2 a fost distrus, alunecând de pe pista de aterizare de la Baza Andersen Air Force în 2008, accidentul a costat peste un miliard de dolari. Accidentul de la Andersen a fost cel mai scump accident din istoria aviaţiei.
Statele Unite au imaginat o flotă B-2 de 132 de aeronave, toate capabile să pătrundă în spaţiul aerian sovietic. Cu toate acestea, când Uniunea Sovietică a căzut, B-2, care nu intrase încă în serviciu, a rămas fără ţinta sa principală. Fără Uniunea Sovietică, o flotă de 132 de bombardiere invizibile părea somptuoasă.
Preşedintele George H. W. Bush, un fost pilot, cunoscut pentru reţinerea sa, a folosit discursul său din 1992 privind starea Uniunii pentru a confirma că SUA nu vor fabrica peste o sută de bombardiere invizibile.
În schimb, vor fi comandate doar 20 de avioane, mai puţin de 16% din proiecţia iniţială de achiziţii.
Cu Uniunea Sovietică prăbuşită, publicul american şi oficialii săi aleşi în Congres nu se mai simţeau confortabili cu finanţarea unui astfel de program. Într-adevăr, programul B-2 a fost atât de stratosferic de costisitor încât proiectul de lege a devenit o controversă.
Biroul General de Contabilitate (GAO) a declarat în 1996 că bombardierele Spirit vor fi "cele mai costisitoare bombardiere de operat". GAO avea dreptate: B-2 ar fi costat de trei ori mai mult decât B-1 Lancer - şi de patru ori mai mult decât B-52 Stratofortress.
Costurile B-2 au fost agravate şi mai mult de cerinţele de întreţinere pretenţioase ale bombardierului.
Luaţi în considerare acest lucru: pentru fiecare oră petrecută de B-2 în aer, bombardierul avea nevoie de 119 ore de întreţinere.
B-1 şi B-52, pe de altă parte, au nevoie doar de 60 şi, respectiv, 53 de ore.
Costurile unui B-2 nu se termină aici; bombardierul invizibil are nevoie, de asemenea, de hangare specializate - suficient de mari pentru a adăposti aripa zburătoare de 172 de picioare - şi suficient de răcoroase pentru a păstra "învelişul" invizibil, sensibil la căldură. Fiecare oră de zbor a lui B-2 îi costă pe contribuabili aproximativ 135.000 de dolari - sau, de două ori mai mult decât B-1 sau B-52.
Forţele aeriene americane plănuiau să opereze B-2 până în 2058. Acest lucru nu se va întâmpla. În schimb, atunci când B-21 Raider va intra în serviciu în următorul deceni, bombardierele B-1 şi B-2 vor fi scoase la pensie; USAF nu are bugetul necesar pentru a adăuga pur şi simplu viitoarele B-21 la flota existentă; mai degrabă, B-21 va trebui să înlocuiască direct bombardierele existente.
Aşadar, B-2, cu preţul său de 2,13 miliarde de dolari - şi lipsa ţintelor primare - va fi retras pentru a face loc noului B-21.
În timp ce retragerea iminentă a B-2 are sens din punct de vedere fiscal, aceasta va fi dureroasă pentru pasionaţii de aviaţie. B-2, cu forma sa distinctivă de liliac şi originile obscure din Zona 51, este încă futurist şi misterios, la trei decenii de la debutul său, relatează publicaţia 1945.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe